vrijdag 8 augustus 2008

WE HEBBEN EEN DATUM!!!

JAJA, we hebben een datum! Op of vlak vóór de Stripdagen gaat ie komen! Eind september! 27 en 28 September in Houten, of de vrijdag er meteen voor, de 26e, in Zwolle! HET NIEUWE ALBUM! Jullie nieuwe album!! De n i e u w e Bob Evers!!!


Natuurlijk willen we de goden niet verzoeken en moeten we officieel een héél klein slagje om de arm houden, maar het ziet er nu zolangzamerhand wel ERRUG naar uit dat het allemaal gaat lukken! Weetje wat? Neem maar van mij aan, de nieuwe Bob gaat er nu gewoon aankomen, blogvriend, en wel VOLGENDE MAAND!!!

Achter de schermen van het Bob Evers strip-team is het -jullie kunnen het wel raden- op dit moment dus een meer dan belangwekkende drukte!
Kleurder Wilma heeft nu nog drie paginaatjes te gaan en verwacht dat nu met een paar daagjes te hebben gedaan. Layout-man Mario heeft cover, titelpagina, alle 46 lijn-pagina's en bijna alle inkleuringen nu in z'n computer en maakt het spul op dit zelfde moment, as we speak, al zover mogelijk persklaar. Willem van de Boekenhalte heeft voor z'n vaste klantjes z'n 150 speciale "Boekenhalte-hardcovers met prent" en z'n 50 linnen "super-de-luxe-met-originele-tekening en prent" alweer bij uitgever Ron in bestelling. Daarnaast denkt ie weer sterk aan 50 BE-"white albums" en zelfs aan een betaalbare limited edition z e e f d r u k j e. Daarover binnenkort meer! Diezelfde uitgever Ron rent op dit moment als een dwaas heen en weer om alles, van drukken tot distributie en presentatie, op de juiste data voor elkaar te boksen. Caroline loopt al te prakkizeren hoe we het album straks een beetje leuk moeten promoten en lanceren en Frank, als scenarist, heeft het grootste deel van het werk natuurlijk al in het begin van de produktie gedaan, maar schaaft zelfs nú nog aan de laatste tekstjes en de achterkant-tekst.

En tekenaar Hans? Tekenaar Hans (jaja, ik) gaat zich dus nu heel binnenkort weer ongans tekenen aan het signeren van prenten, het tekenen van de albuminlegvellen en het maken van die "white album"covers. AAAARRGGHH!!!! Wees gerust. Hierover binnenkort ook meer, veel meer, op deze blog!

Al met al ziet het er nu wel naar uit dat het album eerder in de winkel gaat komen dan dat we op deze blog met het verhaal klaar zijn. Dat zou in dit wekelijkse tempo pas over een week of 16 zijn. Wat is dat? Sinterklaas? Eind september kun je straks naar de winkel lopen, het nieuwe album kopen en het verhaal in één keer uitlezen. Op papier en eindelijk ook eens in kleur!

Opeens heb ik twijfels of we er dan, eind september, maar niet mee moeten stoppen, met dat voorpubliceren hier. De blog heeft z'n funktie dan toch gehad: De brug naar het nieuwe album. Het lekkermakertje voor het boek. Een levensteken van de auteurs naar de BE-strip-lezers. Volgend jaar gaan we toch in Eppo. Wat dan nog met deze blog?

Ach... misschien is het na september wel mooi geweest hier. Wat jullie?

PS: Oja, de nieuwe pagina in inkt. Voor jullie nieuw! Voor mij alweer een beetje weggezakt. "Hoe kunnen Muriloff en die Abercrombie elkaar nou kwijtraken", zat ik me telkens af te vragen bij die eerste paar plaatjes. Ik heb op pl. 4 maar gesuggereerd dat Abercrombie te snel liep ofzo. Tekstje voor Muriloff erbij verzonnen. Blijft gek.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Hans (en Frank),
fijn dat er een datum voor publicatie is! Kunnen de vaste bloglezers alvast uitkijken naar het eindresultaat.
Wat de blog betreft, hadden we het daar al niet eens over gehad...?
De functie van de blog was niet alleen de voorpublicatie, maar ook het creëren van een fanbase, een community van mensen die zich door de regelmatige publicaties verbonden voelen met elkaar en de strip Bob Evers. Dat is een functie die nooit overgenomen kan worden door een stripalbum of een tijdschrift.
Als ik het album heb, lees ik het en als het meezit pak ik heb volgend jaar misschien nog eens.
Ik weet nog steeds niet of ik vanwege mijn financiële toestand me een abonnement op Eppo kan veroorloven. Dan kan ik alleen nog maar wachten op het album; volgend jaar...!
Dus mijn gemeende raad aan jullie: gooi niet weg (of verwaarloos) wat je de afgelopen maanden met veel moeite en inspanning hebt bereikt.

Groetjes,
Henkus

Frank Jonker zei

Hoi Henkus,

Wat mij betreft, blijf ik ook volgend jaar gewoon al het nieuws rond Bob, signeersessies, interviews, prenten, glicéé's en wat al meer op deze blog zetten. En de scenariopagina's waarschijnlijk ook wel, maar dan zodra de bewuste pagina in Eppo is verschenen.
Alleen die zwart-wit pagina's, dat gaat dan niet meer. Dus daar moet t.z.t. een andere invulling aan worden gegeven. Maar weggooien of verwaarlozen doen we deze blog zeker niet. Het is immers een fantastisch communicatiemiddel naar al onze lezers toe.

Wat Eppo betreft, we hopen natuurlijk dat zowel mogelijk mensen lid worden en dat Rob zijn 5000 abonnee's bij elkaar krijgt en dat we ook in 2010 weer een Bob Evers verhaal in Eppo kunnen publiceren. Maar als het niet lukt met dat abonnement, dan is er niks aan te doen. En dan zijn we ook ook echt hartstikke blij als je dan wel ons nieuwe album koopt.
Overigens, het vijfde Bob Evers album 'Een overval in de lucht' verschijnt waarschijnlijk pas begin 2010, een paar maanden nadat het hele verhaal in Eppo is gepubliceerd. Maar eerst natuurlijk nog 'De strijd om het goudschip' in september.
Hopelijk tot ziens op een van de komende signeersessies.

Hartelijke groeten,

Frank