vrijdag 26 september 2008

Tot morgen!!!

Vandaag is met afstand de malste dag in het wordingsproces van het nieuwe Bob Evers stripboek. De vooravond, “the night before . . .” Echt zo’n dag om te ijsberen.

Het boek is nu toch echt klaar, af, voltooid, alleen werkelijk n i e m a n d heeft het nog! Alleen hier, in de studio, twee meter rechts van dit scherm en toetsenbord, op de kast, liggen er een paar. Niemand, bijna niemand, heeft het ding zelfs nog maar g e z i e n in het echt! Alles is vandaag nog net eventjes eh . . . virtueel. Bestaat dat album eigenlijk wel?? Wat jou betreft, bloglezer, zouden de foto’s van gisteren best gefotoshopte trucageplaatjes kunnen zijn! Ja, toch?

Sta me nog een klein beetje gemijmer toe, blogvriend. Morgen, vanaf morgen, is het immers gedaan. Gedaan met de voorgeschiedenis van dit boekje. Gedaan ook met de ontstaansreden van deze weblog. Vanaf morgen is het nieuwe BE-stripverhaal ook eigenlijk niet meer van ons. Vanaf morgen is het boekje waar het hoort: IN DE GROTE MENSENWERELD! Dan is het album eindelijk bij z’n (eerste) lezers! Vanaf morgen is het boekje van jou, BE-striplezer!

Vandaag is natuurlijk ook echt zo’n dag voor vervelende en onrustige gedachten. Misschien komt er wel niemand! Geen Carlos, geen Joop, geen Henrieke, geen Kurt, zelfs geen familie! Misschien wordt het wel griezelig stil morgen en overmorgen, aan die Boumaar kraam! Dat iedereen het nu eigenlijk wel gezien heeft met deze serie!!! Teruglopende interesse, instortende verkoop. . .zuuuuuuuuuuuucht

Hm, misschien nu toch maar ophouden met mijmeren.

Op deze onrustige vooravond dan toch nog snel maar even wat ditjes en datjes:

-Had ik al verteld dat ik op Radio Soest was? Afgelopen dinsdagmiddag om kwart over twee heb een klein interviewtje gedaan in het cultuurprogramma. Over de Stripdagen en over Bob Evers.

-Arco van Os, van de Stripdagen, vorige week aan de telefoon. Of ik iets ter beschikking had voor de veiling? Iets waaraan ikzelf niet zo gehecht was wellicht? Op de Stripdagen komt er traditioneel een grote veiling met daaraan vast een goed doel. Dit jaar voor de nierstichting en met Alexander Pechtolt als veilingmeester.
Iets waaraan ik niet zo g e h e c h t was? Ik ben aan AL m’n originelen gehecht, Arco!!! Ik heb zelfs nog nooit iets van die originelen verkocht of weggedaan!!! (Misschien zolangzamerhand wel tijd, gezien de stapels . . .)
Ik heb uiteindelijk dan toch maar onderstaande origineeltje voor de veiling opgegraven. Een van m’n lelijkste covers, al zeg ik het zelf. Gebruikt, lang geleden, voor een Looney Tunes Magazine cover.

-Ik lees net dat Frank zojuist de nieuwe Brabant Strip Magazine (nr 160) heeft ontvangen, met op bladzijde 18 t/m 22 het Bob Evers interview van Joop Schreurs. Ben benieuwd.

-En dit moest ik van Frank hier nog even melden:
"En behalve dit vijf pagina’s lange interview met o.a. de primeur van de schetsen en de zwartwitversie van pagina 39 ook een Bob Evers prijsvraag in Brabant Strip Magazine, waarmee je een gesigneerd exemplaar van het album De strijd om het goudschip kunt winnen. Tien in totaal, twee hardcovers en acht softcovers, die we de een van de komende weken speciaal voor Brabant Strip Magazine gaan signeren. "


-Arco weer aan de telefoon. Of ik ook wellicht een tekening ter beschikking had voor de kleurplaat? Iets van Bob Evers, graag. Tja, wat nu weer? Voor deze jonge en kostbare doelgroep moest het natuurlijk iets sjieker zijn. Dit zijn natuurlijk de potentiële, toekomstige lezertjes. Uiteindelijk gekomen tot onderstaande bewerking van de eiland-cover. Voor de geïnteresseerden onder u: morgen en overmorgen in Houten in het Stripdagen-kinderhoekje is de kleurplaat gratis te verkrijgen op vertoon van een kind.

-Oja, en dan is er nog de voorpublicatie! Het voorpubliceren van nieuwe paginaatjes op deze plek. Ook weer zo’n peiler onder deze blog. Wat daar dan weer mee gedaan? Door? Stoppen? Daar moesten Frank en ik het ook nog even over hebben. . .

Lijkt me iets voor volgende week. Nu ga ik verder met ijsberen. Morgen een grote dag! DE GROTE DAG!

Wellicht tot morgen of overmorgen, dan maar?

Geen opmerkingen: