zaterdag 14 juli 2012

Y P P S T H N

Een paar maanden geleden leek het wel of heel Nederland Wordfeud speelde. En hoe kan het ook anders, zo'n hype moet vroeg of laat wel naar een strip vertaald worden. De Tina-redactie kwam als eerste op dat idee: een Nick en Simon-strip, waarin Simon Wordfeud speelde en op een wonderlijke manier de oplossing voor zijn lettercombinatie aangereikt krijgt. Leek me een leuk idee voor een verhaal. Alleen moest ik me van te voren wel eerst in de spelregels verdiepen, want als hardwerkende scenarist heb je uiteraard weinig tijd om zelf Wordfeud te gaan spelen. Bleek dat niet alle voor de hand liggende woorden zomaar goedgekeurd worden. En dan moest ik het Simon met de te gebruiken letters natuurlijk ook niet al te makkelijk maken. Wat ik dus nodig had, waren niet al te voor de hand liggende woorden die wel goedgekeurd zouden worden en liefst met wat lasterigere lettercombinaties te maken waren. Uiteindelijk heb ik Simon opgezadeld met de lettercombi Y-P-P-S-T-H-N. En dan zijn er ergens nog een O en een I op Simon's scherm te vinden, die hij op de een of andere manier hoopt te kunnen gebruiken. Of het Simon werkelijk lukt om met deze letters een goedgekeurd woord te maken, lees je deze week op bladzijde 48 t/m 50 van de nieuwe Tina (nr 29-2012) in een gloednieuwe Nick en Simon-strip, getekend door de Spaanse tekenaar Rafa Ruiz.

Prettig weekend allemaal!

Geen opmerkingen: