maandag 23 juli 2012

Nachtelijke actie in Max Miller

Sinds vorige week donderdag zijn er op de Max Miller Strips blog (http://maxmillercomics.blogspot.nl/) weer nieuwe schetsen te zien voor het komende Max Miller-verhaal 'De Orde van de Blauwe Steen'.  Met het verhaal zijn we intussen aangeland op pagina 9. Max kan niet slapen, gaat naar beneden voor wat afleiding en treft daar iemand aan die daar helemaal niets te zoeken heeft. Al denkt de persoon in kwestie, ene Grimbergen, daar zelf heel anders over.

Wat volgt zijn een aantal nachtelijke actiescene's, die zich vooral beneden en halverwege de trap in het huis van Pjotr aan de Groningse Noorderdwarsstraat afspelen. In de hoofdrollen Max Miller en de bewuste Grimbergen van hierboven.


IJsbrand heeft op de Max Miller Strips zelfs een paar schetsen met regie-aanwijzingen voor de acteurs in deze scene geplaatst en zelfs al een schematische weergave voor de houding van Max in een van plaatjes.


IJsbrand merkt in deze post ook op dat de scene in en rond het huis  van Pjotr zo'n zeven pagina's van het verhaal in beslag nemen. Tot ik IJsbrand's post afgelopen vrijdag las, was ik me daar eigenlijk niet echt van bewust. Maar niettemin, het klopt als een bus. Al komen we in eerste instantie niet verder dan de voordeur en zien we daarna eerst de omgeving van Pjotr's huis. Gaan we van beneden naar boven en weer terug. En omdat ik toch altijd in mijn scenario's probeer per pagina qua locatie te varieren, gaan we volgende keer voor de afwisseling.... terug in de tijd!

Geen opmerkingen: