zondag 13 november 2011

De gags van deze week

Hoewel ik eigenlijk een verhalenverteller ben en geen ‘gagman’ worden er deze week toch in één keer drie gags van me gepubliceerd. Al moet ik er wel meteen bij zeggen, dat ik ze niet allemaal in m’n eentje hebt bedacht. Zo schreef ik de nieuwe gag van Karlijn, Catootje en de ouders op bladzijde 24 van de nieuwe Tina (nr 46-2011) samen met collega-scenariste Saskia Janssen. Een grap over de viering van de één-jarige verkering van Karlijn en Thomas. Een feestje waar beiden totaal verschillende ideeen over hebben. De gag werd getekend door de Spaanse Comicup Studios.

En dan nog twee gags in de nieuwe Penny (nr 12-2011), beiden bedacht in samenwerking met de redactie. Als eerste vind je op bladzijde 10 een gag van Penny de Pony, speciaal voor de novembermaand bedacht.

(Illustratie: © Holco Publications)

Maar ja, wie had kunnen bedenken dat het in november lenteweer zou zijn. Vandaar dat het in de grap regent en waait en Penny op een heel onverwachte manier aan een regendeken komt.

En dan tenslotte een gag met een andere pony in de hoofdrol. Rakker, op bladzijde 23 van de nieuwe Penny, is al helemaal in Sinterklaassfeer.

(Illustratie: © Holco Publications)

Een gag met Zwarte Piet en een te zware zak pepernoten in de andere hoofdrollen. Voor Zwarte Piet is er maar één manier om die zak pepernoten wat lichter te maken: zo snel mogelijk zoveel mogelijk pepernoten uitdelen aan allerlei kinderen. Maar Rakker weet er nog eentje…

Geen opmerkingen: