woensdag 30 januari 2008

Poppetjes tekenen in Hilversum

Frank heeft me weer overgehaald:

Komende zaterdag, 2 februari, zijn Frank en ik zijn te vinden in Hilversum ter gelegenheid van de heropening van "het Stripsmagazijn". De beste, d e e n i g e, stripwinkel in het Gooi. Je kunt vanaf 12.00 uur ons ontmoeten, een album laten signeren, een prent kopen of nog niet gepubliceerd materiaal bekijken. Je kunt het Stripsmagazijn vinden aan de Bussumerstraat 51 te Hilversum.

Nu hier gauw weer een scenario met layoutschets:

PAGINA 6a:

1. Arie kijkt verbaasd op als hij boven zich iets hoort snuiven. Hij wrijft nog altijd over zijn knie.
ARIE: Een gescheurde kapselband en een bloeduitstorting. Hoe kom ik…
VARKEN (buiten beeld): SNUIF!



2. Overshoulder van Arie die het varken aankijkt dat zijn kop over de rand van de valkuil steekt.
ARIE: Goedenavond. Kom beneden. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

3. Het varken kijkt Arie grijnzend aan. Arie staart stomverbaasd terug.
ARIE: !

4. Arie smijt één van de takken, die op de bodem liggen, naar het varken.
ARIE: Wil je weg wezen, stom zwijn!

5. Arie peinst verder hoe hij uit de valkuil blijven.
ARIE: Natuurlijk! Onze vrienden gebruiken valkuilen om af en toe een varken te vangen. Maar hoe kom ik hier uit?


PAGINA 6b:

1. Arie graaft het zand van de zijwand weg, dat onder zijn voeten op een hoop valt. Op deze manier klimt hij uit de kuil.
ARIE: Er is maar één manier! Graven!

2. Arie klimt uit de kuil en zet zijn voet op het pad. Het varken kijkt vanuit het struikgewas toe.
ARIE: Ziezo! En dat is de laatste stap die ik vannacht op een pad zet!

3. Arie loopt voorzichtig (vanwege zijn knie) door de plantengroei in de richting waar de oceaan moet liggen. Tussen de palmbomen door is in de verte een witte baan van strand en zeeschuim te zien.
ARIE: Ik kon wel een langs het strand neuzen of ik daar wat wijzer wordt.

4. Close-up van een verbaasde Arie.
ARIE: Huh? Maar dat is…
Klik op de plaatjes als je ze wat groter wil zien.

Geen opmerkingen: