vrijdag 4 januari 2008

De kwast erop

Hallo Bloglezers! Alles goed? Dank trouwens voor alle reakties op deze site, die ik (voornamelijk via de e-mail) van jullie kreeg! Via deze weg dan maar, iedereen heel erg bedankt voor jullie aardige woorden! Wordt erg gewaardeerd!

Nu verder weer met de BE-story! De geboorte van ons pracht-album! Júllie album ook! Het verhaal van de lange weg naar de top! Van vóórdat we zo rijk werden! Toen Frank en ik nog zulke eenvoudige gozers waren!

Ahum . . .

Ingescand en uitgeprint op 142%, met schuiven en veranderen overgetrokken op het dikke en gladde Schoellerhammer papier . . . kunnen we voor BE-4 pagina 2 nu aan i n k t gaan denken.

Trouwens. Als ik door onze voorafgaande BE-stripalbums blader, maak ik mezelf wijs dat ik, per deel, de tekenstijl zich een beetje zie ontwikkelen. Zien jullie dat ook? Niet van schrikken! Het gaat om kleine dingetjes, hoor. Geheel buiten mijn wil blijken die jongetjes een beetje "in m'n vingers" te zijn gaan zitten. De "klare lijn" wordt wat "vetter". Er komt meer zwart. Het wordt wat minder "cartoony". Meer detail ook.

Ik vind het goed. Zoiets gebeurt nou eenmaal helemaal vanzelf. En je ziet dat soort minime "stijlontwikkelingen" altijd pas na afloop. Nú dan, vanaf dit album, zou alles, qua tekenen, een deeltje of vijftien min of meer constant moeten gaan blijven. Ben zelf het meest benieuwd. Hou het in de gaten, vrienden.

Okee, inkt. Dit heb ik van pagina twee gemaakt:


Groter? Klikken!

Geen opmerkingen: