vrijdag 17 september 2010

BE-day, minus 8 !!!

Nog maar es meer over de veranderingen in die inkleuring van je eh . . . aanstaande nieuwe BE-boek, blogvriend!
Behalve dat toevoegen van lichtjes en schaduwtjes, vond ik dat de Eppo-inkleuring t.o.v. het album namelijk, hier en daar NOG wat i n g r i j p e n d e r aangepakt moest worden . . .


De keuze van de kledingkleuren van de hoofdpersonen bijvoorbeeld, hadden Dick en ik in het begin van het verhaal, middenin die Hollandse regenovervloed, toch niet helemaal goed afgestemd op de woestijndecors die verderop in het verhaal zo talrijk zouden worden. Tegen al die overvloedige aardkleuren werden sommige protagonisten uiteindelijk gewoon wat te flets. Vandaar dat Frank en ik BE-inkleurder Wilma Leenders, ter elfder ure, toch nog maar hebben gevraagd daar nog es naar te kijken.


Met als gevolg nu dat we voor dit album nu vrijwel iedereen in het nieuw hebben gestoken! Arie heeft z'n zandkleurige Chick Bill hemd ingeruild voor iets fris-groens en Jan heeft van Wilma een bordeaux sweater gekregen en kekke suede stappers. De meeste heren hebben hun "wat onrustige" combinaties verwisseld voor wat makkelijker "leesbare", volledige, monochrome costuums.


Tegelijk stelde Wilma voor sommige props of decors, qua kleur, juist weer wat rustiger te maken. Ook in verband met de "leesbaarheid" ten opzichte van de acteurs..


Met dan gelijk, als je toch bezig bent, natuurlijk de nodige interieur-make-overs!

2 opmerkingen:

Henkus zei

Krijgen we van die gewijzigde, gepimpte interieurs ook nog de voor en na versie te zien?
Lijkt me leuk; zoek de verschillen. Weer een ideetje voor een blogprijsvraag...

Otto zei

Het zijn mooie veranderingen, behalve dat laatste plaatje.
Een oranje telefoon????
Een oranje lampenkap tegen een roze muur????? Wtf!
Het is toch een hotelkamer in Engeland? Degene die ik heb gezien (en volgens mij van voor de oorlog zijn) hadden bloemetjes of streepjesbehang en bloemetjes overtrekken.