vrijdag 9 mei 2008

Strippagina's in de kattebak

Wat moet je eigenlijk doen met al die strippagina's na het scannen? Eigenlijk zijn die papieren origineeltjes een soort halffbrikaatjes, die overbodig worden zodra ze "in de computer zitten". Weggooien? De kattebak? Waarom niet er eens een beetje eroverheen klodderen met waterverf? Voor de grap! Leuk om te doen en meteen een indruk van inkleuring!

Ergens onderin de Tsunami van de Nederlandse VPRO-styled-strip-small-press die elke dag over ons warme landje klotst, hier weer een klein levensteken van jullie eigenste oudbollige, BD-impudente-classique, "mainstream" strip! Ik heb er weer een voor je, beste bloglezer!! Een nagelnieuwe pagina van de nagelnieuwe Bob Evers strip!

Okee. Hier, op deze pagina, dan eindelijk de echte re-introduktie van Jan, Bob en hun Amerikaanse vrienden. Op een of andere manier kreeg ik het niet over m'n hart om ze op de vorige pagina alvast een beetje weg te moffelen in het landschap. Ze verdienen toch een heldere start na al die pagina's afwezigheid. (plaatje stond trouwens al eerder op deze blog)

De precieze werking van dat vlot, heb ik nog steeds niet duidelijk. Blijkbaar is er een lijn gespannen tussen schip en kust en beweegt men dat vlot daarlangs. Tegelijk lees ik dat Barney een lijn viert. Dat is dus een extra lijn. Om het vlot vanaf de kust weer naar het schip toe te halen.

Zijn dat dan alle touwtjes, of zijn er nog meer?

En speciaal aan onze Vlaamse bloglezer: Gaan we u zien komende zondag te Kruibeke? Bedenk: U krijgt een gratis, gesigneerde prent bij uw album!

O, ja. Dat van die waterverf-ingekleurde origineeltjes, dat was maar een flauw grapje, hoor. Wat je bovenaan deze post ziet ziet is allemaal computerbewerking, echt waar. Het origineel ligt nog helemaal schoon en ongeschonden hier op z'n stapel.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Zijn de originelen ( nog? ) niet te koop? Lijkt me wel erg leuk :) -J-.

Anoniem zei

Schitterend telkens weer die uitvergrote detailtekeningen. Waar ik inmiddels nieuwsgierig naar ben geworden is: wat is het originele formaat van een pagina? Net zo groot als één detailplaatje doet vermoeden, of kleiner?

Henkus

Anoniem zei

Meen je nou echt dat het bovenste plaatje een computerbewerking is? Het ziet er heel klassiek uit!

Hans van Oudenaarden zei

@ -J-:
Vooralsnog heb ik helaas nog geen originelen in de verkoop. Da's op een of andere manier toch een stap. Misschien in de toekomst.
@ Henkus:
Een originele pagina meet ongeveer 50 bij 36 cm. Ik beloof dat ik een dezer weken eens een "stap voor stap" ga posten. De komende tijd nog even druk, maar ik heb al wat foto's genomen.
@ Gerben:
Echt waar. Wacom tablet, Corel Painter en Photoshop.