vrijdag 18 oktober 2013

Dossier editie Rhonda

Nog zeven dagen tot Breda, blogvriend. Behalve de reguliere hardcover en softcover, zal dan dan ook, in een bescheiden oplage, een Rhonda dossier editie verschijnen. Linnen rug, genummerd en gesigneerd, speciale cover, plus dan nog twee katernen extra. Veertig piek, geloof ik. Hier een indruk van de buitenkant.
Binnen natuurlijk alles wat je mag verwachten van zo'n speciale editie. Schetsen, coverontwerpen, nog meer schetsen èn een korte beschrijving van de ontstaansgeschiedenis van de serie. Over hoe Hanco en ik eraan begonnen in de vorige eeuw, waarom we er weer mee ophielden en waarom we er opnieuw aan begonnen. Goed om es te vertellen. Tekst van de hand van mijn Caroline, de schat.
Maar er is meer. Wat me oprecht ontroert, is dat ik de uitgever zo gek gekregen heb om integraal ALLE TWINTIG nooit gepubliceerde Rhonda 1.0 pagina's in deze dossier editie op te nemen.
Rhonda versie 1, de eerste twintig pagina's van het oerverhaal in zwartwit. Even slikken, hoor. Na al die jaren dan TOCH nog gepubliceerd, Hans. Het hotel, de sprong, de trein, de matrozen, het smincken, het feest . . . het zat er allemaal al in, blogvriend, maar op een of andere manier wel helemaal anders. Feest der vergelijking !

Geen opmerkingen: