maandag 17 december 2012

Kerstcadeau's, kerstkaarten en de Eppo Kerstspecial

Geweldig nieuws, Hans! En wat ziet die puzzel er op de foto's goed uit. Jammer dat ik hem zelf nog niet in m'n handen heb kunnen houden. Maar hopelijk komt dat ergens de komende tijd wel goed.
Hoe dan ook, voor iedereen die nog een bijzonder kerstcadeautje zoekt, is deze prachtige De Vos en de Raaf-puzzel natuurlijk een echte aanrader.

En over Kerst gesproken, afgelopen zaterdag heb ik met IJsbrand alle 'gezamenlijke' kerstkaarten zitten schrijven.

(Foto en illustratie: IJsbrand Oost)

Collega-stripmakers, wederzijdse bekenden en andere stripgerelateerde relaties, al die kerstkaarten zijn afgelopen zaterdag door ons persoonlijk voorzien van een kerstwens en zullen hopelijk één van de komende dagen bij iedereen in de bus vallen.

De  Max Miller kerstkaart van vorig jaar is trouwens gedeeltelijk te bewonderen in de nieuw verschenen Eppo Kerstspecial (nr 25-2012). Ger Apeldoorn vroeg alle Eppo-stripmakers onlangs naar hun ultieme kerstgevoel, hun favoriete kerst, de kerstbelevenissen van de stripfiguren en meer van dat soort dingetjes.

(Illustratie: IJsbrand Oost, bron: http://www.ijsbrandoost.blogspot.nl/)

Het resultaat daarvan vind je in de nieuwe Eppo op bladzijde 20 en 21 onder de titel '...wat doe jij met Kerstmis?
Zo vertelt IJsbrand over zijn plannen met de kerst, die ongeveer overeenkomen met die Max Miller en met de mijne. Maar ook is er alvast een hint naar de kerstkaart van dit jaar en een klein stukje geschiedenis van de Max Miller kerstkaarten.


Zelf heb ik in mijn antwoord aan Ger, behalve aan de kerstavonturen van Max Miller, ook verwezen naar de kerstbelevenissen van Bob, Jan en Arie. Maar dat gedeelte van mijn mail heeft de Eppo Kerstspecial niet gehaald en bijbehorende kaart van Hans dus ook niet. Maar allicht, met de voorpublicatie van Rhonda in zicht (nog twee Eppo's geduld...) zal Hans volgend jaar wel uitgebreid aan het woord komen.
Op de Bob Evers Strip blog mogen deze kerstkaarten natuurlijk niet ontbreken. Vandaar dus de kaart die Hans in gedachten had voor de Eppo Kerstspecial en de kaart, die ik zelf, met het oog op de naderende voorpublicatie van Rhonda, wel toepasselijk vind, namelijk onze kerstkaart van vorig jaar.

En de kerstkaart van dit jaar vind je ergens de komende twee weken in de brievenbus en/of op de diverse blogs. Wordt vervolgd...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Misschien lukt het me om in de Kerstvakantie even langs Groeneveld te gaan om zo'n puzzel te scooren. Leuk voor in mijn verzameling.
-D.L.-

Frank Jonker zei

Ha -D.L-

Ik hoop dat het je lukt. Zou leuk zijn voor de kerst.
Veel succes en alvast prettige feestdagen.

Hartelijke groeten,

Frank