zondag 19 juni 2011

Nog één nieuwe strip...

Behalve de nieuwe illustratie van Hans bij het woord vooraf van Caroline en de nieuwe stripfabel door Daan Jippes op scenario van mij in de nieuwe GRNVLD, is er deze week nog één andere nieuwe strip verschenen die niet onvermeld mag blijven. En wel de nieuwe Piet Paulusma-gag in de diverse Wegener Weekkranten van week 24.

(Illustratie: Piet Voordes)

De inspiratie voor deze gag vond ik in de strand-webcams die ook op de site van weerman Piet Paulusma vermeld staan (http://www.pietsweer.nl/). Eigenlijk zijn dat de webcams van de diverse strandtenten die daarvoor gebruikt worden, maar in een strip mag dat al eens anders zijn. En dus bedacht ik dat iemand die webcams speciaal voor Piet op de stranden geinstalleerd had. Maar natuurlijk is daar wel wat mee mis. De gag werd uiteraard getekend door tekenaar Piet Voordes, die tot nu toe de meeste grappen voor deze serie zelf schreef, waaronder een andere, nog niet gebruikte webcamgrap. Dus wie weet wordt dit begin van een serie binnen de serie.

En behalve deze nieuwe gagstrip is er deze week ook nog een hele stapel van de jaarlijkse vakantieboeken met diverse herpublicaties. Of zo je wilt, de eerste albumuitgave van bepaalde verhalen. Daarover later deze week meer. Maar voor de echte stripliefhebbers kan ik alvast wel verklappen dat het Donald Duck Vakantieboek van dit jaar een zeer zeldzame strip van Piet Wijn bevat. Met dank aan Joop Schreurs die me al tipte toen ik boek nog maar goed en wel in handen had. Wordt vervolgd...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

8 pagin's De Boze Wolf door Piet Wijn in het Donald Duck Vacantieboek. Voor het eerst in Nederland. Zo mooi :) Groetjes, -J-.

Frank Jonker zei

Ha -J-,

Bedankt voor de info. Vanwege het nieuwe Rhonda-Journaal heb ik er een aantal dagen mee gewacht, maar intussen staat de info over het nieuwe Donald Duck Vakantieboek en de Grote Boze Wolf-strip van Piet Wijn ook op de blog.

Hartelijke groeten,

Frank