vrijdag 31 december 2010

Fijne jaarwisseling, blogvriend! En een goed 2011!
































In de laatste uurtjes van 't jaar, nog even over de BE-kaart. Die malle cross-over tussen kerstgroet en commission.

De echte hoofdrolspeler op de BE-kerstkaart was natuurlijk die IMPERIAL Crown Coupe uit 1967 Het  nogal decadente luxe slagschip in de categorie van Cadillac met een 7.2 liter motor, Airco voor- en achterin, cruisecontrole, alles elektrisch en bijna 6 meter lang. Nogal een zeldzaamheid, want er zijn er nog maar 106 exemplaren wereldwijd van bekend in uiteenlopende condities, van sloper tot concoursstaat. Dit was de auto waarom de commission moest draaien.

Zoveel mogelijk doku verzameld en de auto zo goed mogelijk centraal op de tekening laten acteren.
Iedereen er zo goed mogelijk omheen gedrapeerd.
Hier nog even de schets, inkt  en een detail!

Fijne jaarwisseling, blogvriend!
En een uitzonderlijk goed 2011!








3 opmerkingen:

HenriekeG zei

En bedankt voor de kaart! Hij ziet er geweldig uit!
Hoeveel vraag je daar nu voor, zo'n commission? Ik moet daar eens een mailtje over sturen...

Hans van Oudenaarden zei

Hee Henrieke,

Dank!
Commissions prijzen zijn principieel helemaal aan jou. Dat is altijd balanceren. Ik probeer vooralsnog in de buurt van paginaprijs/coverprijs te komen.

Anoniem zei

Hans en Frank, de best wensen voor 2011!
En uiteraard nogmaals dank voor deze Superb uitgevoerde commission, Ik ben er heel blij mee! Ook heel leuk dat het tevens als kerstkaart gecombineerd kon worden. Ben nog steeds op zoek naar een 'Januslijst' maar dat komt wel goed. Voor mij is deze plaat de ultime combinatie van 2 van mijn favoriete hobby's; Bob Evers & mijn Decadente auto.
-
Hans, die Rhonda strip ziet er trouwens ook geweldig uit, lijkt me zeker iets om 'af te maken', alhoewel ik natuurlijk nog geen inzicht heb in de verhaallijn; de Tekeningen zien er in elk geval fantastisch goed uit.
Als fanatiek BE liefhebber hoop ik echter wel dat het een niet ten koste gaat van het ander, m.a.w. houd a.u.b. wel de continuïteit van de BE strip in de gaten. ;-)
-
@ HenriekeG: Wat betreft zo'n VANO-commission, inderdaad gewoon even met Hans mailen, heb ik ook gedaan en hij werkt natuurlijk niet voor 'Peanuts', maar voor een mooi origineel kunstwerk mag je best iets neerleggen. Mijn ervaring was; gezien de inzet van Hans, qua tijd, werk en 'het naar wens maken' van de commission, dat het de kosten zeker waard was en in mijn optiek zelfs schappelijk te noemen is!

Groetjes, Fred