zaterdag 8 mei 2010

Nieuws uit Eppo en Donald Duck

De ‘Puppy from Hell’-strips van Hans zijn deze week echt de enige nieuwe stripverhalen die we op deze blog kunnen presenteren. Geen nieuwe strippagina's van een van ons tweetjes in welk tijdschrift of krant dan ook. Wel heeft Donald Duck deze week op bladzijde 3 een interessante aankondiging in de rubriek ‘Geheim’. De tekst in spiegelbeeld aldaar kondigt het Oom Dagobert-verhaal “De piramide van Oesimare” voor Donald Duck 21 van dit jaar. En laten we de introductie van deze blog in december 2007 nu zo'n beetje begonnen zijn met een scenariopagina uit dat verhaal. Nog twee weken geduld dus en dan kunnen we ook van de rest van dit verhaal genieten.

In de nieuwe Eppo (nr 9-2010) vinden we op bladzijde 25 in de rubriek 'Varia' een artikeltje over het Rotterdamse Pietje Bell-album onder de titel 'Stripparodie op de Rotterdamse politiek'.
(Illustratie: Dick Heins)
Compleet met foto en cover die ook al eerder op deze blog te vinden waren. Moet ik er nog wel even bijvermelden dat de foto natuurlijk niet door Dick en mij gemaakt is, maar door Jan van der Ploeg. En het eigendomsrecht van de foto berust bij de Griffie van de Gemeente Rotterdam. Maar eerlijk is eerlijk, dat weet ik ook pas sinds een paar dagen. Met dank aan Jose voor de info.

En tja, als ik dan toch aan het corrigeren ben, op bladzijde 42 t/m 45 vind je nog een prachtig portret van Eric Heuvel, waarin o.a heel even aandacht wordt besteed aan ‘Het Van Walraven Testament’, met helaas een klein typefoutje, maar tegelijkertijd eentje die je wel 10 jaar van je leven kost. 80 jaar arbeidsverhoudingen in Nederland?
(Illustratie: Eric Heuvel)
Nee, nee, beste bloglezers, dat moet echt 90 jaar zijn. De huidige werkgeversvereniging AWVN werd in 1919 opgericht als Zaansche Werkgeversvereeniging en dat was vorig jaar toch echt precies 90 jaar geleden.
En last but not least besteed Eppo in de rubriek ‘Recensies’ ook nog eens aandacht aan ‘Draw & Shoot 2’ het fotoboek van Jan en Karin van Jakari Productions, waarin bijna alle bekende Nederlandse stripmakers met foto en strip of tekening geportretteerd zijn.
(Illustratie: © Jakari Productions)
En natuurlijk zijn ook onze foto's, tekening en scenariostrip te bewonderen in dit prachtige fotoboek, dat overigens nog altijd te bestellen is via http://www.jakari.be/

Prettig weekend, allemaal!

1 opmerking:

Anoniem zei

Een lekker lang blogitem weer Frank! Ik geniet er in elk geval van...en natuurlijk heb ik de Eppo gekocht.
Lang geleden dat ik een stripblad in bezit had..dat gaat terug naar de jaren '60 toen ik een abonnement op de Tina had. Jawel, de allereerste...Ik heb gisteren vooral genoten van de korte niet-vervolgstrips waaronder HET ALBUM.....kan me er nu van alles bij voorstellen ;)

Hartelijke groet,

José