zondag 16 mei 2010

Bob Evers in Knokke en ander nieuws

We moeten toch echt een vaste blogfotograaf aanstellen, beste bloglezers. Want ik zit nu al een hele week op het net te zoeken naar foto’s van het Stripfestival Knokke-Heist van vorige week. Maar niets, helemaal niets!
Nu was het zonder de aanwezigheid van Hans toch al wat rustiger rond Bob Evers, dus veel spectaculaire foto had ik hier toch niet kunnen posten, maar eentje was toch wel leuk geweest.
Afijn, na aankomst in Knokke heb ik in de Boumaarstand plaatsgenomen tussen Eric Heuvel en Dick Heins in, beide al druk bezig met tekeningen maken voor rijen kinderen en volwassen. Na ongeveer een uur kregen we een overheerlijke spaghetti bolognese als lunch aangeboden. De broodnodige energie voor de rest van de middag die voor mij bestond uit nog een twee uurtjes signeren met tussendoor een rondje over de beursvloer.
Naast een aantal Nederlandse Bob Evers-album kreeg ik tot mijn verrassing ook het Duitse “Ärger um einen schweinsledernen koffer” te signeren. Alleen deel 1 van onze stripserie is ooit in het Duits uitgebracht door uitgeverij Arboris (http://www.arboris.nl/). Maar uit het gesprek bleek dat er in Duitsland toch ook behoorlijk veel belangstelling is voor een vertaling van de overige albums. Misschien toch iets om eens aan te werken?
Al met al dus weer een heel gezellig stripfestival afgelopen zondag aan de kust van Knokke. En hoe kan ik anders dan iedereen die speciaal voor Bob Evers naar Knokke was gekomen heel hartelijk bedanken. En natuurlijk speciale dank aan Albert, Jean-Pierre, Walter, Leo, John en alle andere bestuurleden en medewerkers van het Stripfestival Knokke-Heist voor de uitnodiging, de gastvrijheid en de algehele ontvangst en verzorging van stripmakers afgelopen zondag in Knokke. Heel hartelijk bedankt allemaal!

Ook wat nieuwe strips betreft, was het de afgelopen week wat rustiger.

(Illustratie: Sander Gulien, © Disney)

Wederom geen nieuwe strips van Hans of mij in de bekende bladen. Wel publiceert Donald Duck, net als vorige week, een aankondiging voor ‘De piramide van Oesimare’, compleet met openingsplaatje en cover van het nummer van volgende week. Ditmaal is de aankondiging te vinden op de achterkant van de nieuwe Duck. En uiteraard ook hier op de blog. Volgende week veel meer over dit 16 pagina’s lange Oom Dagobert-verhaal.

Prettig weekend, allemaal!

Geen opmerkingen: