dinsdag 27 augustus 2013

Bob, Max en andere strips in Valkenswaard

Afgelopen weekend weer twee heel gezellige dagen gehad op het Brabants Stripspektakel in Valkenswaard. Natuurlijk ben ik zaterdag na aankomst, zo rond een uurtje of tien, begonnen met de traditionele kop koffie en daarna een wandeling over de beursvloer. Onderweg ook allerlei bekenden en collega's begroet, zodat ik tenslotte tegen twaalf uur bij de stand van Uitgeverij Boumaar kwam, waar ik meteen met de signeersessie kon beginnen. Vooral Bob Evers bleek erg populair afgelopen zaterdag. En het was nu eens niet ons nieuwste album 'Een overval in de lucht', maar juist de drie albums van de Zuidzee-trilogie waar veel belangstelling voor was: Avonturen in de Stille Zuidzee, Drie jongens op een onbewoond eiland en De strijd om het goudschip. Ook heb ik tot tweemaal een complete Zuidzee-trilogie mogen signeren.

Het allereerste album dat ik zaterdag mocht signeren was echter 'De verdronken paarden van Ameland', het waargebeurde verhaal over de ramp met de reddingspaarden in 1979.
(Illustratie: Alberto Saichann en Eduardo Lago, © Holco Publications)

Ook was er belangstelling voor de Max Miller teaser prent 'Op de set van Max Miller en de Orde van de Blauwe Steen', de officiele aankondigingsprent voor het nieuwe Max Millerverhaal, dat volgende week in Eppo van start gaat.
(Illustratie: IJsbrand Oost)

En tenslotte heb ik nog een flink aantal keer Donald Duck mogen tekenen, zowel in de diverse schetsboeken als in het album 'De grappigste avonturen van Donald Duck nr 34'.

Na twee uur is er traditioneel een stripveiling op het Brabant Stripspektakel. En dan merk je aan de stand. Maar dat gaf me wel de gelegenheid om zelf ook nog eventjes een half uurtje rond te kijken op de beurs. Rond half vier werd het weer drukker aan de stand met opnieuw veel belangstelling voor de albums van de Bob Evers Zuidzee-trilogie. Zodat ik tot tegen vijven ben blijven signeren en uiteindelijk, na nog een welverdiende kop koffie om half zes het Brabants Stripspektakel verliet.

Zondagochtend rond elf uur was ik weer terug bij de Boumaarstand. Helaas was het daar zondags een stuk rustiger dan zaterdag. Desondanks toch een aantal mensen die de boeken van Willy van der Heide gelezen hadden en bekend waren met de Bob Evers stripserie. En een aantal bekenden gesproken, die ik zaterdags nog niet gezien had, zoals Marc, Danker Jan, Guido, Sytze en Rob. Maar albums heb ik die dag niet gesigneerd. Wel kon ik nog iemand blij maken met de Max Miller teaserprent.
Na twee uur vertrok ook mijn vervoer naar huis, zodat ik de rest van de zondag in Valkenswaard helaas niet meer heb meegemaakt. Maar al met al waren het wel twee heel leuke dagen in Valkenswaard.

Tenslotte wil ik  nog iedereen bedanken voor het afgelopen weekend. In de eerste plaats natuurlijk Patrick en Herman en alle andere medewerkers van het Brabant Stripspektakel voor de gastvrijheid en de algehele verzorging. Ron, Sanne en Ton voor het gezelschap en het gezelschap achter de stand. Dick, Joop, Rik, Michel, Stephanie, Cindy, Ine en Martin voor de gezelligheid en de koffie voorafgaand en na afloop van het Brabants Stripspektakel. En Ine en Martin eveneens bedankt voor het vervoer en het vergemakkelijken van het vervoer van de albums van en naar het Brabants Stripspektakel. En verder iedereen die me zaterdag en of zondag met een bezoekje aan de stand heeft vereerd. Heel hartelijk bedankt allemaal!

Geen opmerkingen: