vrijdag 23 september 2011

Minck

Kreeg van de week het mailtje van Eppo en meteen daarna hoorde ik 't langskomen op het Radio EEN elf uur nieuws. Vijftig jaar! Godverjuu, zeg, wat een nieuws!

Ik kende Minck niet heel goed, maar ik beschouwde 'm een of andere manier toch als een soort stripbroeder! Een vooraanstaand broeder in onze piepkleine niche, onze stam van Nederlandse strip"realisten". Hoe idioot ook, voelt nu meteen wat eenzamer, aan onze kant van het strip-spectrum.

Ik wens je vrouw en kinderen, Willem natuurlijk, en alle vrienden en familie veel kracht de komende tijd, en waar je nu ook mag zijn, Minck, broeder, het ga je goed.
 
Uitvaart vandaag om 14.30 u. in Uitvaartcentrum Essenhof in Dordrecht. Voor de plechtigheid is er gelegenheid om afscheid van Minck te nemen (vanaf 14.00 u.) Het is geen besloten dienst; iedereen is welkom om Minck de laatste eer te betonen.

1 opmerking:

Anko zei

Hans, en alle anderen uiteraard ook, het enige wat je nu nog voor Minck kan doen is zijn werk in jou hart laten doorleven.

Veel sterkte bij het dragen van dit verlies.

Zoals een vriendin van mij ooit zei, niet het heengaan is erg, maar het achterblijven en het gemis moeten dragen!