vrijdag 12 februari 2021

Stripberichten van Facebook

De Donald Duck Klusjesspecial de enige uitgave die we deze week op de Bob Evers Strip blog kunnen vermelden. Maar er verscheen nog wel wat stripnieuws op diverse Facebookpagina's Zo plaatste Hans onderstaand bericht op zijn Facebookpagina.
Binnenkort ook terug te zien in Eppo in een nieuwe reeks Franka-hommages,
 
En dan gaan we door naar de Facebookpagina van Danker Jan. Naar aanleiding van de halve finale van Heel Holland Bakt plaatste Danker Jan op zijn Facebookpagina. Afgelopen zondag waren er twee afvallers. Zowel Sabine als Ellen moesten helaas de tent verlaten. En om Ellen gaat het in deze nieuwe post van Danker Jan:

Ik heb niks met kookprogramma's. Maar Heel Holland bakt mag ik graag zien. Deze keer doet er ene Ellen mee en ik krijg er elke keer een soort van déjà vu gevoel bij. Maar dat kan aan mij liggen...
(Illustraties: Danker Jan Oreel)
Gisteren werd dat bericht gevolgd door een nieuwe preview van het nieuwe avontuur van Hel 'Het verloren goud van Troje', waarin we inmiddels een stuk verder in de tijd zijn wat betreft het dossier van Raz Fadraz en de info die Julia van internet pluk. Danker Jan plaatste onderstaande info bij de bovenstaande illustratie.

Een Flakturm is een bunker vol luchtafweergeschut met de omvang van een forse middeleeuwse burcht. Voor ik aan het nieuwe verhaal van Hel begon was ik niet op de hoogte van hun bestaan. Inmiddels heb ik er een redelijk dossier over. De Flaktürme werden in de Tweede Wereldoorlog gebouwd, drie in Berlijn, twee in Hamburg en drie in Wenen. Ze waren zo stevig (de muren waren 3 meter dik) dat ook de zwaarste geallieerde bommen er geen vat op kregen. Daarom werden ze ook als schuilkerder gebruikt (er konden 20.000 mensen in). In de Flakturm Tiergarten Berlin lagen kunstvoorwerpen uit verschillende Berlijnse musea opgeslagen, waaronder de 'schat van Priamus'. Veilig dachten de Duitsers. Maar toen kwamen de Russen...

En ook dit zie je ergens later dit jaar weer terug in Eppo.

Prettig weekend allemaal!

Geen opmerkingen: