zaterdag 27 februari 2021

Nieuwe stripberichten van Facebook

(Illustratie: Danker Jan Oreel)

 Vorige week plaatsten we de Franka-hommage van Danker Jan nog als work-in-progress op dit blog. Inmiddels is de hommage aan Franka's 'De tanden van de draak' klaar om gepubliceerd te worden. Danker Jan plaatste bovenstaande tekening met onderstaand commentaar eerder deze week op zijn Facebookpagina.

Mijn 'Tanden van de draak' is ook eindelijk klaar. Als ik het zo zie heeft het wel iets weg van een oude aankondiging in EPPO "vanaf volgende week in dit blad..." Zoiets dus.
Het heeft dan misschien even geduurd, maar dan heb je ook wat.

Eric Heuvel ging even terug in de tijd en plaatste onderstaand bericht op zijn Facebook.

(Illustratie: Eric Heuvel)

Ik kan er nog bij vermelden dat het hier om de Peter de Smet-penning ging die maar één jaar is uitgereikt. In totaal waren er twee: eentje voor de Album van het jaar en eentje voor het Jeugdalbum van het jaar, beiden gekozen door het publiek. Nieuwe vrienden werd gekozen in de categorie Album van het jaar en De grappigste avonturen van Donald Duck 44 als Jeugdalbum van het jaar .  En omdat  ik als scenarist aan beide albums heb meegewerkt mocht ik beide prijzen in ontvangst nemen. In wezen alle Peter de Smet-penningen die ooit zijn uitgereikt. En... ik heb ze allebei weggegeven: eentje aan Eric, de andere aan Mau Heymans. Maar, om Harm Edens eens te citeren: "Gelukkig hebben we de foto's nog."

De grappigste avonturen van Donald Duck 44 werd ook door de Stripschapjury tot beste Jeugdalbum van het jaar gekozen en bekroond met een Stripschappenning. Zodoende viel ik dus drie keer in de prijzen.

Prettig weekend allemaal!

Geen opmerkingen: