woensdag 5 maart 2014

Poppetjes tekenen in Gorinchem: De presentatie van Nieuwe vrienden

(Illustratie: Eric Heuvel)
 Aanstaand weekend is het weer zover, beste blogvrienden en -vriendinnen. Dan vinden in Gorinchem weer de Stripdagen 2014 plaats. En natuurlijk presenteren we daar het gloednieuwe album Nieuwe vrienden in zo mogelijk alle verschillende edities. Vanaf het moment dat de deuren van de Evenementenhal opengaan, zullen bij de stand van Uitgeverij L de softcover (a E 8,95) en de hardcover (a E 17,95) van Nieuwe vrienden verkrijgbaar zijn, evenals de speciale beurseditie, genummerd en gesigneerd met giclée (a E 29,95, oplage 40 ex). En vermoedelijk ook de tot nu toe nog niet gesignaleerde educatieve editie, met helaas nog onbekende inhoud en prijs. Maar zodra we daar meer info over hebben, lees je dat uiteraard op deze blog. En natuurlijk zijn Eric en ik beide dagen aanwezig om, voor iedereen die dat wil, Nieuwe vrienden te voorzien van tekening, tekst en handtekening. Eric zal beide dagen bovendien ook een aantal uren signeren in de stand van Eppo Stripblad (stand 2).

Hans zal alleen op zaterdagmiddag aanwezig zijn in de stand van Eppo Stripblad met alle drie de Nederlandstalige edities van Rhonda 1: Help me, Rhonda! en wellicht ook de Franstalige special edition die te verkrijgen is bij de stand van BD Must (stand 3). En verder natuurlijk, voor zover nog verkrijgbaar, de diverse prenten van Rhonda en Puppy from Hell.
IJsbrand is zondag aanwezig, eveneens in de stand van Eppo Stripblad en als het programma en de ruimte bij Eppo Stripblad het toelaten, signeren we daar dan eveneens alles dat met Max Miller te maken heeft. Meer daarover lees je in IJsbrands nieuwe post 'De Stripdagen in Gorinchem' op de Max Miller Strips blog (http://maxmillercomics.blogspot.nl/)
Behalve de verschillende edities van het album 'Nieuwe vrienden'  en de verschillende edities van Rhonda 1: Help me, Rhonda! hebben we natuurlijk ook alle Bob Evers-albums in harde en/of zachte kaft bij ons, net als de Bob Evers prenten en kerstkaarten, de albums 'De grappigste avonturen van Donald Duck nr 34' en 'De verdronken paarden van Ameland' en natuurlijk ook het eerste Max Miller-album 'Moordkunsten', en de Max Miller prenten 'Op de set van Max Miller en de Orde van de Blauwe Steen' en 'Station Groningen'.
(Illustratie: IJsbrand Oost)

IJsbrand neemt bovendien ook nog de andere Max Miller-prenten, voor zover nog voorradig, een aantal schetsen, voorstudies, originele tekeningen en wellicht enkele strippagina's mee. En natuurlijk gaan we proberen om ook al die andere albums, prenten, kaarten etc. te voorzien een tekening, tekst en handtekening voor iedereen die dat maar wil. Kortom, het wordt groot feest aanstaand weekend tijdens de Stripdagen en we hopen jullie dan ook allemaal aanstaande zaterdag en/of zondag te mogen begroeten. Vergeet overigens niet de kortingsbon uit Eppo 4 mee te nemen, want dat scheelt 2 euro op de entree. Tot ziens in Gorinchem!

De Stripdagen 2014
Zaterdag 8 en zondag 9 maart
Evenementenhal Gorinchem

Franklinweg 2
4207 HZ Gorinchem

Beide dagen van 10.00 uur tot 17.00 uur
Signeersessies vanaf 10.00 uur
Info: www.stripdagen.nl

2 opmerkingen:

Otto zei

Hoi Frank,
Helaas kan ik weer niet komen. M'n voeten zijn 2 keer zo groot als normaal door de reuma. Ik heb erg veel pijn dus helaas moet ik voorbij laten gaan. Enorm veel plezier op de beurs. Ik ben enorm trots op al het werk wat loopt en uit komt van jou.
Weet jij waar ik een afbeelding van de giclée van Nieuwe Vrienden kan vinden. Uitgeverij L, de lijst van nieuwe uitgaven op de site van de stripbeurs, het Anna Frank museum, ik kan het nergens vinden.
Hopelijk zie ik je snel weer op een andere beurs. Nogmaals veel plezier en hopelijk tot snel.

Frank Jonker zei

Ha Otto,

Jammer dat je niet naar de Stripdagen kunt komen. Heel veel beterschap in elk geval en hopelijk tot snel op een andere stripbeurs.
De giclee van Nieuwe vrienden heb ik zelf ook nog niet gezien. Ik denk dat Uitgeverij L daar van het weekend de primeur van heeft.
Zodra ik iets meer weet over de giclee, laat ik het je weten.
Nogmaals veel beterschap en hopelijk toch heel fijn weekend.

Hartelijke groeten,

Frank