zaterdag 15 december 2007

Het Bob Evers team

Laat ik op deze blog ook even de namen noemen van wat mensen die, ieder op eigen wijze, erg belangrijk zijn voor onze Bob Evers strip. Eigenlijk kan ik er nog wel een stuk of tien bijverzinnen, maar hier dan maar de eerste lading . . . in willekeurige volgorde en vol erkentelijkheid.

Willy van der Heide
Schrijver van de prachtige jongensboekenserie waarop we de strip gebaseerd hebben. En zijn zuster Marie-Jose van den Hout, die de honneurs van de familie waarneemt.

De Bob Evers fans
De trouwe schare lezende jongens, inmiddels kaler en buikiger dan toen, die hun jeugdhelden van toen niet vergeten zijn. Zij waren vanaf het begin erg positief over de stripbewerking van hun geliefde boeken en steunden ons meteen. Zij zijn degenen die al die dure, speciale edities kopen. Een speciale vermelding verdient hier: Marco Meinders, webmaster van de prachtige site http://www.bobevers.nl/, die altijd alle informatie over de strips opneemt.

Wilma Leenders
De beste stripinkleurder van het land. Wilma's kleurwerk draagt meer dan een beetje bij aan de sfeer van de strip. Zij begrijpt wonderwel wat ik wil, zonder dat ik het weet uit te leggen.

Ron Streppel
Uitgever Ron Streppel van Uitgeverij Boumaar. Beheerder van het mooiste stripfonds van Nederland. Een echte stripliefhebber en iemand met engelengeduld. Deze man durft het aan om de Bob Eversstrip uit te geven.

Mario Bergsma
Vormgever en layoutman van de albums. Vanaf de tekentafel en de inkleurmachine komt de hele hoop pagina's bij hem terecht. Hij maakt, op magische wijze, er een boekje van.

Hans Buying en Miriam van Velthoven
De mensen achter het Comic House agency. Zij zorg(d)en voor de contacten met de krant, de contractonderhandelingen en royalty-inningen en zij zijn degenen die me soms wekenlang van m'n Bob Evers tekenwerk weglokken met spannende reclameklusjes.

Willem Hageman
De man achter de speciale edities van Bob Evers. In samenwerking met Boumaar zorgt Willem dat de echte verzamelaars iets bijzonders krijgen. De speciale hardcovers met limited edition prentjes, de gesigneerde linnen super-de luxe, de "BE-white albums". Die mooie BE-verzamelaars uitgaven komen allemaal uit Willems Boekenhalte in Zwolle.

Joop Schreurs
Freelance journalist voor de "Brabantstrip", volgt ons al vanaf dag een. We zien Joop op bijna alle beurzen en hij neemt elke kans te baat om een artikel over ons te schrijven. Joop is een fan!

Fons Kolkman
Fons werkt freelance voor Boumaar en heeft een hartstikke leuke winkel op het internet. Fons is de aardigste mens die wij kennen.

Nell
Collie from hell, houdt me in conditie.

Caroline
Ah, Caroline! Mijn eigen druktemaker.
Vanaf het begin erbij geweest. Altijd achter me, naast me en en een enkel keertje ook vlak voor me. Toeverlaat en steun als het moeizaam gaat, publiek als het van me mag en criticast als het even moet.
Caroline doet ook nog de PR van de BE-strip. Alle persberichten, de telefoontjes, de contacten, Caroline doet ze. Caroline regelt -behalve het tekenen zelf - alle gedoe rond de kerstkaart, de adressenbestanden, waar we eens een gratis album moeten droppen, het "BE-businessplan", de strip's financiƫn, dat soort dingen.

Zonder Caroline geen BE-strip.

Hoe staat het inmiddels met de kerstkaart?

Hier dan de inkting van de tekening. Nu kunnen we gaan denken aan kleur. Klik er op als je 'm wat groter wil zien.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Super leuke pagina! En een hele mooie kerstkaart ook! Heel veel succes en ben reuze benieuwd naar het nieuwe album!! Groetjes, -Joop-.

Anoniem zei

Mooi hoor. Deze blog. Nu wel zorgen dat je hem een beetje up-to-date houdt.

Caro

Anoniem zei

Tot mijn schrik kom ik dit weblog tegen tijdens het googelen naar Bob Evers.
Leuk idee, een mooie opwarmer voor het nieuwe album!
Nog bedankt voor de kerstkaart, ik heb hem nu in kleur in huis liggen.
Groet, en alvast fijne feestdagen gewenst,(zonder pech!), Stef