maandag 9 juni 2014

Max Miller in de Martinikerk

Afgelopen zaterdag vond in de Martinikerk te Groningen de presentatie plaats van de Martinikerk-editie van Max Miller 2: De Orde van de Blauwe Steen. En normaal gesproken zou ik daar een uitgebreid verslag van op deze blog plaatsen. Maar aangezien IJsbrand gisteren al een prachtige impressie van deze dag compleet met foto's op de Max Miller Strips blog (http://maxmillercomics.blogspot.nl/) plaatste, laat ik deze keer IJsbrand aan het woord. En uiteraard vind je onderstaande blogpost van Ijsbrand ook op de Max Miller Strips blog onder de titel "Boekpresentatie in de Martinikerk".



Zaterdag hebben Frank en ik, samen met honderden bezoekers, een geweldige dag gehad in de Martinikerk in Groningen bij de boekpresentatie van de Martinikerk-editie van 'Max Miller 2: De Orde van de Blauwe Steen'!
Het 'circus' begon met de tv opnamen voor een nieuwsitem voor TV Noord, waarin zowel de strip als de Martinikerk centraal staan. Klik op onderstaand plaatje voor het fantastisch gemaakte filmpje op de website van TV Noord:


Op zaterdag zou ook een artikel over de Max Miller strip in de Martinikerk verschijnen in het Dagblad van het Noorden.


En wie schetste mijn verbazing: twee hele pagina's waren gereserveerd voor Max Miller, waarvan 1 pagina met alleen maar afbeeldingen uit de strip.


Om 11 uur 's ochtends gingen de deuren van de kerk open. Van te voren had ik geen enkel idee hoeveel mensen de moeite zouden nemen om te komen, maar tot mijn verbazing bleven de bezoekers maar binnen stromen.

En toen het eerste album werd overhandigd aan Bert Jan Hakvoort, de voorzitter van de Groningen City Club, zat het hele middendeel van het schip van de Martinikerk vol met mensen!

Daarna moesten Frank en ik dus hard aan het werk: 250 albums signeren!





Gelukkig hadden alle bezoekers engelengeduld en konden we in een gestaag tempo alle boeken van een handtekening voorzien.


Niet alleen het boek werd gepresenteerd en kon worden aangeschaft, ook werden bezoekers de hele dag uitgenodigd mee te lopen met een rondleiding over de gewelven van de kerk, in het voetspoor van Max, Eva en Pjotr. En ook daar maakten heel veel mensen gebruik van.


De rondleidingen begonnen in de kooromgang, waar de ingang naar de gewelven zicht bevindt.

En op de gewelven werd door de rondleiders veel verteld over de kerk en de rol die de kerk in de strip speelt. Naderhand hoorde ik vele enthousiaste reacties, dus bij deze ook mijn hartelijke dank aan de rondleiders!

 (Foto's en tekst: Bron: http://maxmillercomics.blogspot.nl/)

Kortom, het was een geweldige dag, samen met Max Miller in de Martinikerk! Natuurlijk mede dankzij een ieder die deze dag met ons gevierd heeft!

Geen opmerkingen: