donderdag 26 maart 2020

Een nieuwe prent van Hans... binnenkort in album!

Afgelopen dinsdag schreef ik al dat we naast het nieuwe Hel-verhaal nog een verrassing hadden in het speciale Corona-stripalbum, maar er blijkt zelfs nog een extra verrassing te zijn. Vandaag zag ik op de Facebookpagina van Stripspeciaalzaak bovenstaande prent met daarbij onderstaand bericht van Hans:

Er komt een Corona-stripalbum.
Gaat verschijnen in Nederland en Vlaanderen. Vijftig pgs, vele tekenaars, vierkant, softcover en GRATIS, als je durft, af te halen in de stripwinkels. Kadootje, troost en gekkigheidje in rare tijden van een aantal uitgevers en distributeurs.
Of ik ook iets Corona wilde maken. Toen ik begon werd de plaat met elke lijn nostalgischer. Toen ook maar meteen van die "WO2-kleuren" en een kreuktexture erin gezet. Subliminale heimwee naar "toen alles nog normaal was", denk ik.

Een post waarschijnlijk afkomstig van de helaas besloten Facebookpagina van Hans. Maar gelukkig is die van Stripspeciaalzaak wel voor iedereen toegankelijk. Uit de reacties blijkt overigens dat onder andere Daan Jippes, Eric Heuvel, Mark van Herpen en Pieter Hogenbirk. En dan zit de verrassing waar ik het eerder over had er nog steeds niet bij. Binnenkort meer.

Geen opmerkingen: