zaterdag 25 november 2017

De nieuwste strips

Het idee voor het Donald Duck-verhaal 'De koelkast des overvloeds' dat je deze week op pagina 5 t/m 14 van de nieuwe Donald Duck (nr 48-2017) vindt, ontstond eigenlijk door een simpele opmerking over de dagelijkse boodschappen, die dan ook een belangrijke rol in het verhaal spelen. Op het moment dat ik in de loop van het gesprek zei dat 'de koelkast zich jammer genoeg niet vanzelf vulde' bedacht ik me dat daar wel eens een leuk verhaal in zou kunnen zitten. Willie Wortel die een koelkast uitvindt die zichzelf wel bijvult. In eerste instantie had ik dit verhaal nog in gedachten als een vier-pagina Willie Wortel verhaal, maar al gauw bedacht ik dat Donald veel meer met die koelkast zou doen dan Willie. En zo ontstond een verhaal waarin Donald inderdaad via Willie in het bezit komt van een zelfvullende koelkast en daar vervolgens een eigen buurtsuper mee begint. Wat voor gevolgen dit heeft voor Oom Dagobert, de Biljonairsclub en de Duckstadse economie lees je deze week in de nieuwe Donald Duck. Het verhaal werd getekend door de Spaanse tekenaar Daniel Perez.

De andere nieuwe strip komen allemaal voor rekening van Hans en Caroline. Allereerst is dat natuurlijk de achtste aflevering van Rhonda in 'Route 66', deze week te vinden op pagina 42 t/m 44 van de nieuwe Eppo (nr 24-2017). Hans schreef er eerder deze week het volgende over op de 'Help me, Rhonda'-blog.

Grote opruiming bij Rhonda!

In de Eppo van vandaag hou ik grote opruiming. Ik vond dat het zolangzamerhand tijd werd het uitdijende universum van Rhonda-bijrollen een beetje uit te dunnen, het verhaal weer even helder te maken en de rit naar het einde duidelijk in te zetten. Kortom, uw schrijver slacht de bijrolacteurs bijna allemaal af in dit Eppo-nummer. Ik geef toe, een heerlijk gevoel!
Maar niet zonder een lichte toon, natuurlijk. We gaan ook dansen! Op een fijne sixtiesbeat nog wel! Want weinig kenmerkt dit decennium immers meer dan z'n muziek.
Fijne grote plaat hier natuurlijk. Nachtclub in de sixties! Mooie gitaartjes, buizenversterkertjes! Iedereen al een klein beetje lang haar! Hier even wat schetsen en doku!


 
En ook Puppy from Hell, wordt onder de titel 'Puppy Love' weer vervolgd in Metro. Nadat Nina's teaparty is afgelopen en kleine Nell tot de conclusie komt dat Nina helemaal niet op haar moeder lijkt, is het voor Nell en Robin tijd om terug te keren naar huis eigen tuin en huis. Eenmaal binnen bestudeert Nell het gedrag van haar eigenaars. En daarbij heeft ze wel wat uitleg van grote broer Robin nodig om nu precies te snappen wat die mensen daar zoal doen. Maar ook Robin snapt zijn baasjes niet altijd. Wordt volgende week weer vervolgd.

Prettig weekend allemaal!

Geen opmerkingen: