donderdag 4 mei 2017

Hel-preview 16)

Zo langzamerhand naderen we de grote finale van de avonturen van Hel in 'De Sibylle-codex'. In Eppo bevinden Hel en Julia zich nog in Den Haag, maar op de pagina's die Danker Jan op dit moment tekent zetten de dames hun speurtocht al volop verder in Slot Loevestein. Een paar dagen geleden plaatste Danker Jan deze preview op zijn Facebookpagina.
Het interieur van Loevestein roept ook reacties op bij diverse collega stripmakers. Zo wordt IJsbrand herinnert aan de pagina's uit het Max Millerverhaal 'De Orde van de Blauwe Steen' waar hij de gewelven van de Martinikerk in beeld bracht.
(Illustratie en foto: Danker Jan Oreel)

Een paar dagen eerder plaatste Danker Jan deze foto van onze research voor De Sibylle-codex tijdens een van onze bezoeken aan Slot Loevestein op Facebook. En die foto waarbij ik afdaal tot in, zoals Danker Jan het omschrijft, de ingewanden van Loevestein, in combinatie met de preview van de Middeleeuwse balkenzolder roept bij collega Mark van Herpen de reactie op dat het misschien en goed idee was geweest de scenarist in kwestie hier op te sluiten. En tja, gelet op de hoeveelheid werk die zowel IJsbrand als Danker Jan gehad moet hebben om dit soort decors in beeld te brengen, lijkt dat in eerste instantie zelfs een heel goed idee.
Maar...tja, hoe zal ik dat nu eens uit leggen? Kijk, beste Mark, ik weet niet of je me zult geloven, maar die tekenaars bedenken dus ZELF dat ze dit soort locaties graag willen tekenen. Echt waar!

Maar goed, alle gekheid daar gelaten, ik heb deze pagina, pagina 40 van Hel, de Sibylle-codex, pakweg een uurtje geleden met tekst en met de  inkleuring van Wilma Leenders mogen bekijken. En geloof me, het is een weergaloze pagina geworden. Over een kleine drie weken te bewonderen in Eppo. Mis het niet!

Geen opmerkingen: