woensdag 2 maart 2016

Max Miller in 'Schaduwspel': gastrolletje

IJsbrands eerste post over de voorpublicatie van het nieuwe Max Miller-verhaal 'Schaduwspel', rechtstreeks van de Max Miller Strips blog:
 
Henry is gek op strips en op z'n Corvette. En dat wilde hij graag combineren door de Corvette, samen met zijn vrouw en hemzelf, in het volgende Max Miller verhaal te laten voorkomen.

(Illustratie: IJsbrand Oost)

En natuurlijk deed ik dat maar al te graag, want welke tekenaar wil nou niet zo'n prachtige auto in zijn strip laten rijden. Op het eerste plaatje van pagina 3 tekende ik dus Henry in zijn Corvette, rijdend op de Neubaugürtel in Wenen, ter hoogte van het tramstation Urban-Loritzplatz. En ook op de vervolgplaatjes speelden Henry en zijn vrouw nog een figurantenrol, waarbij ze samen de compositie van de plaatjes goed in evenwicht hielden.

(Foto: IJsbrand Oost)

Een bijkomend voordeel van zo'n speciale cameo is dat ik natuurlijk op onderzoek uit moest en foto's van de auto in kwestie ging nemen. Even achter het stuur zitten is dan natuurlijk een mooie bijkomstigheid.
En nee, ik heb er niet in gereden. Wil je zo'n 'monster' in bedwang kunnen houden, dan moet je goed weten waar je mee bezig bent en dat vergt behoorlijk wat oefening. Ik hield het dus bij 'droogrijden'.

Geen opmerkingen: