woensdag 27 juli 2011

Help me, Rhonda! en De kleine dood in Eppo

Nee, nu niet meteen dat hele blad door gaan bladeren op zoek naar de bewuste strippagina's. Er kan veel in Eppo, maar een... eh... erotische opera als De kleine dood zullen ze zeker niet publiceren. En wat betreft Help me, Rhonda! Wel, wat niet is, kan nog komen. Maar waar het echt om gaat is het Eppo Portret dat Robin Scouten maakte van Hanco Kolk op bladzijde 41 t/m 43 van de nieuwe Eppo (nr 15-2011) met daarin een overzicht van de indrukwekkende stripcarriere van Hanco. Van het debuut in Tante Leny, via De Omelet naar Donald Duck, Gilles de Geus, Meccano en Single. Tegen het eind van dit artikel komen Hans en Caroline ook even in beeld. Allereerst komt het wandkleed aan bod dat Hanco vorig jaar maakte voor Kasteel Groeneveld. Een prachtig stuk werk met veel dierentekeningen, geinspireerd op oeroude rotstekeningen. En even later maakt het artikel melding van een van de nieuwe projecten van Hanco, namelijk Help me, Rhonda!, een project van Hanco en Hans samen. En dat waarschijnlijk voor de Eppo-lezers nog nieuw is, maar voor de lezers van deze blog natuurlijk allang niet meer, sinds Hans met enige regelmaat zijn Help me, Rhonda!-journaals op deze blog zet. Het allereerste project van Hanco en Hans samen wordt in het artikel niet besproken, maar wie het jaar 2001 opzoekt in de al even indrukwekkend bio- en bibliografie van Hanco waarmee het Eppo-portret wordt afgesloten, komt het album daar wel tegen!

1 opmerking:

Otto zei

Ja, ik las het ook!
Heb meteen m´n Gilles de Geus collectie erbij gehaald. Wat zou ik er veel voor over hebben als Hanco die nog eens een keer ging tekenen.