zaterdag 7 februari 2009

Draw & Shoot 2: In the picture

Natuurlijk had ik wel gezien dat je dat laatste plaatje vervangen had, Hans. Ik wilde er zelfs nog iets over schrijven in mijn vorige post, maar ja na dertien uur per dag aan een scenario werken, wil je wel eens wat vergeten op de late avond. Die dertien uur per dag? Tja, een deadline van ons agentschap Comic House. Maar daarover later dit jaar meer.
Gistermiddag alles keurig netjes op tijd af gekregen, vanochtend uitgeslapen, vrij genomen en daarna een kleine wereldreis gemaakt door Nederland. Supermarkten ontdekt die na binnen een week door al hun Eppo’s heen waren, idem voor de stations-Bruna’s en in de stripwinkel was juist weer een tweede voorraad Eppo’s binnengekomen. En dat alles met nog vier dagen te gaan tot aan Eppo nummer 2 en het vervolg van ons nieuwe Bob Evers stripverhaal ‘Een overval in de lucht’.
Hans zegt geen woord teveel als hij het over ‘overdonderende reacties’ op Eppo heeft.

En dan nu even iets heel anders:

De Bob Evers stripauteurs in Draw & Shoot 2

Begin oktober vorig jaar kondigden we het al aan: Hans en ik komen op de foto in het nieuwe Draw & Shoot boek van Jakari Productions (http://www.jakari.be/). Intussen zijn Karin Ceulemans en Jan Magito, de makers van Draw & Shoot, elk weekend op pad om bijna alle bekende Nederlandse stripauteurs op de foto te zetten. En was het eerst nog de bedoeling dat Hans en ik samen op de foto zouden staan en dat Hans daar dan een exclusieve tekening bij zou maken, na een vurig pleidooi van Hans, met als belangrijkste argument dat collegascenariste Patty Klein ook haar eigen pagina had, kreeg ik mijn eigen pagina in Draw & Shoot.

Vorige week zaterdag kreeg ik Karin en Jan op bezoek. Zo’n anderhalf uur kletsen, wandelen, koffie drinken en gebak eten verder stond ik op de foto voor Draw & Shoot 2.
Afgelopen verscheen er al een voorproefje van in het nieuwe Stripelmagazine (http://www.stripelmagazine.be/) , donderdag verscheen de bijna complete fotoserie op de site van Jakari Productions (http://www.jakari.be/) en pas nu (vanwege die deadline, dus) de mooiste foto’s daarvan weer op onze eigen blog.


(Foto's: Karin Ceulemans en Jan Magito)
Meer foto’s vind je op de site van Jakari Productions (http://www.jakari.be/) en daar kun je ook de reportages bij o.a. Carry Brugman, Minck Oosterveer en onze vaste blog- en Bob Everslezers Ine en Martin van Meenen bewonderen. En vanzelfsprekend kun je daar ook nog steeds intekenen op Draw & Shoot 2. Voor slechts 35 euro ben je verzekerd van een verzameling prachtige foto’s en exclusieve strippagina’s, waaronder behalve mijn Draw & Shoot-scenario vast en zeker ook een prachtige, stripmonumentale tekening van Hans.

Tot zover de eerste verslag van de Draw & Shoot productie op deze blog. Over een aantal weken is het de beurt aan Hans, Caroline en Nell en kun je vast en zeker nog meer van dit soort mooie foto’s op deze blog verwachten. Foto’s die overigens niet zijn uitgekozen voor Draw & Shoot 2, want alleen die foto’s worden door Karin en Jan online gezet. Ik heb niet alle foto’s gezien, maar ik kan me minstens eentje herinneren die ik heel bijzonder vond en die ik nog niet heb ontdekt tussen de foto’s op http://www.jakari.be/ . Of dat dé foto voor het boek wordt? Dat zullen we waarschijnlijk pas eind van dit jaar weten als Draw & Shoot 2 helemaal klaar is. Maar eerst dus nog, binnen een week of wat, de foto’s van Hans, Caroline en Nell op deze blog.

Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen: