En, o ja, in een volgend verhaal zal Marian een nog veel grotere en zelfs beslissende rol spelen als Robin Hood. Beloofd!
zondag 2 juni 2013
De strips van deze week
Sinds afgelopen donderdag ligt ie weer in de winkel: de nieuwe Eppo (nr 11-2013) met daarin op bladzijde 18 t/m 20 de tiende aflevering van Rhonda's 'Help me, Rhonda!' Meteen vanaf het eerste plaatje van deze aflevering zijn de kaarten drastisch geschud. Rhonda heeft een nieuwe identiteit: die van filmster Dana Dane! En als zodanig wordt ze ook door iedereen op L.A. Union Station herkend. Edgar Villafranca heeft de gelijkenis tussen Rhonda en Dana Dane ten volste uitgebuit en daarmee zijn eigen belangen veilig gesteld. De vraag is maar of de als Dana Dane vermomde Rhonda nu ook veilig is voor Carl Firenze en zijn handlangers. Eén ding is in elk geval wel zeker, of het nu om Rhonda en Villafranca draait of om Carl en Sonnberg: we gaan naar Hollywood!
En over identiteit en vermommingen gesproken, die spelen deze week ook een grote rol in het nieuwe Robin Hood verhaal op bladzijde 25 t/m 30 van de nieuwe Donald Duck (nr 23-2013). Eigenlijk wilde ik in dit verhaal de gelijkenis tussen Robin en Marian uitspelen, maar al peinzende over de reden waarom Marian zich als Robin Hood zou vermommen, kwam ik uit op een klassiek verhaalthema: dat van de onderdrukker die de rebel zwart probeert te maken door een dubbelganger in te huren en bij voorkeur eentje die niet opziet tegen een gemene streek meer of minder. Dat is dus ook waar Robin mee te maken krijgt: het geld dat hij aan de armen uitdeelt wordt ogenschijnlijk ook weer gestolen van de armen door... hemzelf. En dat Marian zijn goede naam probeert te zuiveren maakt de verwarring alleen maar groter. Het verhaal werd getekend door de Spaanse tekenaar José Rámon Bernadó Kneff.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten