zondag 11 december 2011

Goede voornemens voor 2012...

Het wordt weer dringen deze week op de blog. Vandaag en gisteren onaangekondigd gesigneerd op het Strip Turnhout-festival. Dus ergens deze week of wie weet misschien zelfs begin volgende week ben ik jullie nog zo’n tradioneel beursverslag schuldig. En behalve dat verschijnt er deze week, naar het verluidt, ook een nog nieuwe GRNVLD met opnieuw zeer bijzonder strip- en stripgerelateerd werk. En jawel, ook de Kerst-Eppo met daarin de Rhonda-trailer. (Dankzij Strip Turnhout heb ik hem al mogen zien. En wow, wat een pagina's!). En tenslotte kan ik, na Hans’ blogpost over het beeld van onze nieuwe kerstkaart, natuurlijk niet achterblijven met een post over de keuze van de tekst op de kerstkaart. Ergens tussen nu en Kerstmis kun je al dit soort dingen op deze blog verwachten. Veel daarvan al deze week!

En we zijn niet de enigen met dit soort aankondigingen. Sommige bladen kondigen zelfs al de nieuwe strips voor volgend jaar aan. Afgelopen week bijvoorbeeld de nieuwe Stripnieuws (nummer 45). Want wie schetst mijn verbazing toen ik op bladzijde 32 de aankondiging hierboven zag. Nadat P@per 16 al een compleet interviewartikel aan Hans en Puppy from Hell wijdde, een speciale cover liet tekenen en ook nog eens 16 afleveringen van Puppy from Hell publiceerde, lijkt nu ook Stripnieuws de strip (her)ontdekt te hebben. Het eerste goede nieuws voor 2012 dus. Okee, we moeten er nog wel een maandje of drie op wachten, want de volgende Stripnieuws verschijnt waarschijnlijk pas begin maart, vlak voor de Stripdagen in Gorinchem.

Minder lang wachten is het op de nieuwe stripserie ‘Hecksehoef” die in Penny en Penny Plus 13-2011 wordt aangekondigd. Een spannende serie in tien afleveringen, die vanaf begin januari 2012 in Penny gepubliceerd gaat worden. Alles wat nu al te zien en te lezen is, mag ik hier natuurlijk ook op de blog vermelden.

(Illustraties: @ Holco Publications)

Dus vier hoofdrolspelers, Aukje, Mara, Jelle en Sven, vier paarden, Sneeuwvlok, Elvira, Frodo en Safier, spanning en mysterie, een sleutel die toegang geeft tot de Middeleeuwen en nog heel veel meer. Mis het niet, vanaf januari 2012 in Penny!

2 opmerkingen:

Otto zei

Hoi Frank, nog gefeliciteerd met je werk voor Max Miller. Daar werd ik wel vrolijk van!!! Ik ben heel benieuwd wat voor verhaal dat gaat opleven.

Frank Jonker zei

Ha Otto,

Dank je voor de felicitaties. Ik kan nog niet teveel over het nieuwe Max Miller-verhaal vertellen, maar het wordt in elk heel spannend en sfeervol.

Hartelijke groeten,

Frank