zaterdag 2 maart 2013

Spoiler en Stripdagen

Even door nog met het laten zien van materiaal uit de "oude Rhonda". Parallel aan de Eppo-voorpublicatie. Ongeveer deze zelfde scene komt komende week in uw blad. Dezelfde characters. Rhonda ook uit het raam.  Zoals uitgelegd, alles toch maar overnieuw getekend. Pas dus op, hè! Spoilers!
In de achtervolging. Take van boven. Drie verdwijnpunten en dan ook die schuine trap nog. Beetje opschepperig, maar niet eens slecht qua compositie, desondanks toch niet meer gebruikt. Iets beviel me niet in de dynamiek van die figuurtjes.

Of deze dan. Wauw, wat een actie en gespring. Deze dikzak heb ik in de hertekening ver"chineesd" en opgesplitst in twee characters.

En bovenstaande scene dan, het napraten in de lege straat, heb ik er uiteindelijk zelfs maar helemaal uitgesloopt. Leek me eigenlijk overbodig gezien het vervolg. Die boze kop is trouwens een zelfportret uit begin jaren negentig. Spiegeltje erbij en zelf acteren. De rimpels moest ik er toen nog bijverzinnen.

Nog even over de Stripdagen, 9 en 10 maart in Gorichem. Ik lees hier en daar m'n naam op de lijst van aanwezige tekenaars. Een vergissing. Omstandigheden nopen me helaas elders.
Voor alle duidelijkheid: Ik zal  NIET aanwezig zijn op de aanstaande stripdagen, blogvriend! Als je gaat, desondanks veel plezier!

Geen opmerkingen: