zaterdag 21 mei 2011

De verdronken paarden van Ameland, episode 2

Het blijft jammer dat ik niet zo met beeldmateriaal kan strooien als Hans. Over drie weken verschijnt het stripalbum over het waargebeurde verhaal van de verdronken reddingspaarden op Ameland. En nog altijd zit ik heel krap in het tekenwerk dat ik jullie kan laten zien.

(Illustratie: Paola, © Holco Publications)

Bijgaande afbeelding trof ik aan op de Amelandboekenblog (http://amelandboeken.blogspot.com/) en die schijnt daar al sinds 17 november op te staan. Volgens de blogpost aldaar (http://amelandboeken.blogspot.com/2010/11/stripboek-over-paardenramp.html) verschijnt deze tekening ook in het stripalbum. Aangezien het verhaal op 17 november nog niet was getekend, zoals ook de blogtekst blijkt, ga ik er vanuit dat deze tekening op een van de infopagina’s terecht zal komen.
Hoe ik zo zeker weet dat deze tekening niet bij het verhaal hoort? Wel, in 1979 en ook nu nog tijdens de demonstraties van de paardenreddingsboot lopen de acht paarden aan weerszijden met vier tegelijk twee aan twee naast de reddingsboot. Zo zien we ze dus ook in de stripverhaal terug. En hier zie ik er toch echt drie naast elkaar naast de reddingsboot lopen. Wat deze tekening dan wel illustraties zal hopelijk binnen nu en drie weken duidelijk worden. En als er in die periode meer illustratiemateriaal vrijkomt, zien jullie dat uiteraard op deze blog.
Prettig weekend allemaal!

Geen opmerkingen: