woensdag 5 juni 2024

Noortje 1805


Het meidenblad Tina heeft vanaf deze week een andere uitgever. Tina verhuist van DPG naar De Jonge Lezer. En de bijna complete Tina-redactie verhuist mee. Bijna compleet, want helaas gaat Tina-redacteur Bas Schuddeboom niet mee. Speciaal voor Bas maakte de redactie een afscheids-Tina waarin bijdrages zijn opgenomen van zo'n beetje alle Tina-stripmakers. Speciaal voor deze afscheids-Tina maakte ik een scenario voor de 1805e en wellicht allerlaatste Noortje-gag. Bas plaatste het scenario op de Facebookpagina  Strips uit Tina van 1967 tot nu  met daarbij de onderstaande info.

Speciaal voor mijn Tina-afscheid, waarbij ik overladen werd met tal van mooie woorden en getekende verrassingen, schreef Frank Jonker aflevering 1805 van de legendarische Noortje-strip. Een gag die de Tina-lezer nimmer zal zien, want uitsluitend verschenen in mijn vaarwel-Tina (oplage: 1). Maar voor wie de Noortje-collectie compleet wil houden, deel ik hem hier ook!

 En dan mag deze speciale Noortje-gag natuurlijk hier op de Bob Evers Strip blog ook niet ontbreken. Bas, nogmaals, heel hartelijk bedankt voor alles in de afgelopen 15 jaar bij Tina.

Geen opmerkingen: