vrijdag 8 december 2017

De nieuwste strips

Rhonda is goed vertegenwoordig in de Eppo Kerstspecial (Eppo 25-2017)van dit jaar. Niet alleen vind je de negende aflevering van Rhonda 'Route 66' op pagina van de nieuwe Eppo, ook siert Rhonda de cover van deze Eppo. O ja, en Hans is een van de vermomde Kerstmannen in de Kerstprijsvraag op pagina 26 en 27. Dit is overigens wat de vermomde Kerstman er zelf over schrijft op zijn Help me, Rhonda-blog:

Psychotisch figuur met warme choco!

Eppokerstcover dit jaar verzorgd door Rhonda!!!
Ik had zin in iets sfeervol, oud-Hollands, maar daar is deze duistere, psychologische Americana-strip natuurlijk bij uitstek NIET geschikt voor.  Hmmmm. Met warme choco en fijne sjaal, op de schaats onder de bruggen van de Chicagoriver dan maar? Warme, beetje enge, dromerige wintersfeerkleuren erin. Zou ik daar mee wegkomen?
De layout van het blad viel helaas erg krap uit, dus hier, exclusief voor jou, bloglezer,  nog even de complete plaat.
Het verhaal in het blad intussen, neemt z'n laatste wendingen. Je ziet het! Ik werk toe naar m'n finale. Na een paar tequila's wordt Rhonda dan eindelijk  e c h t  psychotisch. Schuldgevoel, sex en drugs! Hallucinaties en vluchtgedrag! Rhonda's gekte krijgt de overhand en waan en werkelijkheid gaan op een enge manier door elkaar lopen. En ie-der-een gaat vervolgens dan ook nog massaal achter het kind aan! Pers, politie en maffia! Okee. dat is inderdaad geen achtervolgingsWAAN meer, Rhonda ! Alleen die arme Dutch, die zet ik even op pauze. Dat kereltje stop ik even in de bak.
Hier nog even, voor de echte Rhonda-fijnproevers, wat schetsmateriaal en doku!
 
 
En dan is er deze week natuurlijk ook het vervolg van die andere strip van Hans, samen met Caroline, Puppy Love, van dag tot dag te vinden in Metro. Nadat de schoot van het vrouwtje al eerder onderwerp van strijd tussen kleine Nell en Robin was, blijken er deze week nog weer meer plekjes te zijn die als 'mijn plek' door een van de twee (of allebei?) bestempeld kunnen worden. Tot zelfs aan Robins mandje aan toe. En toch lijkt Robin langzaamaan wat zachtere gevoelens voor zijn kleine zusje te gaan koesteren. Wordt volgende week weer vervolgd.
 
Tenslotte nog een Joe Carioca-verhaal, waarvoor ik eerder dit jaar het scenario schreef. Op verzoek van de redactie van Donald Duck en met het oog op de feestdagen. Het leek me daarom leuk om het verhaal te laten draaien om een soort van feestmaal. En dus trakteert Joe zichzelf op pagina 18 en 19 van de nieuwe Donald Duck (nr 50-2017) op een feestmaal in een luxe restaurant. Alleen houdt de ober alles wel erg goed in de gaten en hoe kom je dan weg als je niet wil betalen? Nog maar wat bestellen dan? Maar ook dat houdt op een gegeven op. En als je dan toch de rekening gepresenteerd krijgt, hoe red je daar dan nog uit? Het verhaal werd getekend door de Spaanse José Antonio Gonzalez.
Prettig weekend allemaal!

Geen opmerkingen: