zaterdag 26 juni 2010

De bladen van deze week

Zoals Hans een microbiologische opleiding heeft, heb ik ooit een biochemische laboratoriumopleiding gedaan. Niet dat ik daar voor mijn verdere loopbaan iets aan heb gehad, want op de een of andere manier wil een verhaal met het onderwerp ‘laboratorium’ maar niet vlotten. Blijkbaar zit ik toch nog dicht op het onderwerp om er een leuk Donald Duck verhaal mee te kunnen maken. Maar zes jaar geleden lukte het wel met Joe Carioca als hoofdfiguur. Een verhaal waarin Joe slachtoffer wordt van een persoonsverwisseling (die hij overigens zelf in gang heeft gezet) en een op macht beluste generaal met zijn handlangers zorgen er voor dat Joe in een geheim laboratorium belandt met de opdracht een geheim wapen te ontwikkelen. En aangezien Joe niet de professor is waarvoor hij wordt aangezien, moge duidelijk zijn dat dit fout gaat. Het verhaal wordt deze gepubliceerd in de nieuwe Donald (nr 26-2010) op bladzijde 26 t/m 29.

Een heel ander thema heeft de nieuwe Sesamstraat (juli 2010). Ditmaal draait alles om vervoer. In de twee strips gaat het vooral om vervoer naar leuke locatie.

(Illustratie: Magic Eye Studios, © Sesame Workshop)

In ‘Bert en Ernie in de trein’ op bladzijde 8 en 9 reizen Bert en Ernie met de trein naar het pretpark. Alleen zorgt Ernie er in de trein al voor dat Bert geen kans krijgt om rustig een plekje te zoeken en een boek te lezen. Natuurlijk werd ook dit verhaal weer getekend door onze vrienden van de Braziliaanse Magic Eye Studios.

Op bladzijde 34 gaat Elmo nog veel verder weg in “Elmo reist naar de zon’. Met behulp van een bus en een vliegtuig ontvlucht de hele familie het regenachtige weer in eigen land. Gebaseerd op een van de vorige zomers, maar gelukkig tot nu toe niet profetisch voor dit jaar.
Het verhaal werd als vanouds getekend door Jutta Langer.

(Illustratie: Jutta Langer, © Sesame Workshop)

1 opmerking:

Anoniem zei

Bepaald geen komkommertijd op jullie blog Frank! Ja, ik ben weer in het land....de vakantieverhalen volgen (niks gebeurd) en ik las vandaag een boekje dat me inspireerde tot een nieuw stripidee...wordt vervolgd...

Groet, José