maandag 24 oktober 2011

Vertraging!

Mensen vragen me wel eens: waar haal je toch de inspiratie vandaan? Het bijna vaste antwoord is: overal vandaan. Alles wat er om je heen gebeurt, kan inspiratie voor een verhaal zijn. Een mooi voorbeeld daarvan is het Nick en Simon verhaal dat deze week op bladzijde 48 t/m 50 van de nieuwe Tina (nr 43-2011) wordt gepubliceerd. Het weekend voor ik dit verhaal schreef strandden honderden popfestivalgangers door spoorwerkzaamheden en een tekort aan bussen. Zelf liep ik een paar dagen later ook forse vertraging op door een seinstoring en daarna kon het al haast niet anders meer of dit soort problemen en in het bijzonder die van de gestrande popfestivalgangers zou onderwerp worden van het nieuwe verhaal. Moest ik nog wel Nick en Simon van de auto in de trein zien te krijgen. Dat gebeurt door motorpech na afloop van het festival. En dat de auto die nacht niet meer gerepareerd kan worden, moge duidelijk zijn. Zo wist ik onze Volendamse helden uiteindelijk in de trein te krijgen en tussen de gestrande popfestivalgangers te laten belanden. Hoe dat afloopt, lees je deze week in Tina. Het verhaal werd getekend door de Spaanse tekenares Carmen PĂ©rez.

Geen opmerkingen: