dinsdag 4 juli 2023

Hel-preview: Het verloren goud van Troje pagina 23 en 25


 Het is al een tijdje geleden dat we op dit blog een preview konden geven van het nieuwe Hel-verhaal 'Het verloren goud van Troje. Dat kwam uiteraard door het werk aan ons album 'Japien de Joode', dat op 17 april is verschenen. Afgelopen zondag plaatste Danker Jan de bovenstaande pagina op zijn Facebookpagina met daarbij onderstaande info:

In het oorspronkelijke scenario stond iets van: 'indien mogelijk hier wat kleine plaatjes van de reis naar Athene...'
Heb ik het weer eens verkeerd gelezen? Of niet goed begrepen? De drie kleine plaatjes van Frank worden bij mij toch weer gewoon een hele pagina...

Ik heb even moeten zoeken, maar inderdaad. In mijn tweede versie van het scenario had ik het idee om met een paar tussenplaatjes de reis van Hel en Julia naar Griekenland weer te geven. Zoiets als Willy Vandersteen in 'Bibbergoud' doet met de reis van New York naar het Wilde Westen uitbeeld. In de uiteindelijke vierde en definitieve versie van het scenario is daar niets meer van  terug te vinden. Heb ik dat zelf weer aangepast of was het Danker Jan die toen al aangaf dat dat gewoon een scene met normale plaatjes kon worden? Hoe dan ook, dit is dus de reis van Hel en Julia van Brussel naar Athene op pagina 23 van ons verhaal. 

(Illustraties: Danker Jan Oreel)

En zojuist, ongeveer een uur geleden plaatste Danker Jan deze schetsen op zijn Facebookpagina, met daarbij deze info:

Blijkbaar is het in Athene warmer dan hier..

En dat is dan weer een scene op pagina 25 van ons verhaal. In de tussentijd regelt Hel op geheel eigen wijze een zeer luxe vakantiewoning. Maar dat is dan misschien weer iets voor een volgende preview.

Geen opmerkingen: