maandag 10 oktober 2022

Nieuwe preview van Japien de Joode

 

(Illustratie: Danker Jan Oreel)

Tot nu toe konden een aantal plaatjes laten zien van het album 'Japien de Joode' dat voor volgend jaar april gepland staat, maar nog nooit een hele pagina. Daar bracht Danker Jan afgelopen vrijdag via zijn Facebookpagina verandering in met behulp van bovenstaande pagina en onderstaande post. 

Er is me een paar keer gevraagd waarom er zo weinig nieuwe dingen op deze pagina staan? Het antwoord is niet zo ingewikkeld. Ik ben al een hele tijd bezig aan twee stripboeken. Ze gaan beide over de Tweede Wereldoorlog, zijn beide behoorlijk bewerkelijk, ze moeten allebei komend voorjaar verschijnen en er is mij vriendelijk gevraagd er niet al te veel van te laten zien. Vandaar.
En omdat ik daar mijn handen meer dan vol aan heb is er vrijwel geen tijd voor andere dingen. Ik heb alleen nog wat voor het Stripfestival Breda gemaakt en daar heb ik vooral nachtelijke uren aan besteed. Dat laatste is nu ook afgerond. Mocht ook wel want dat festival is volgende week al..

Het is pagina 9 van ons verhaal en  ook een behoorlijk heftige pagina, want Jaap vertelt hier niet alleen over het begin van de Tweede Wereldoorlog, maar ook de razzia's van 22 en 23 februari 1941. Gebeurtenissen die later nog terug zullen komen in het verhaal van Japien. Behalve deze pagina vind je op Danker Jans Facebookpagina ook nog een pagina uit 'Zeeland in de Tweede Wereldoorlog' en ook dat album staat voor begin volgend jaar gepland. Over het Stripfestival Breda lees je aanstaande woensdag meer.

Geen opmerkingen: