donderdag 2 april 2015

Morele onderklasse

Blogvriend, met enige regelmaat vraag ik me af of ik met mijn piepkleine rolletje in de entertainment industrie ook niet een beetje medeplichtig ben aan aan de doortrapte escapistische verdovingsmechanismes van onze tijd.
Hoe rot een mens zich immers ook voelt, er is altijd een nieuwe zak chips, een lekker flesje en wel iets te doen op TV of het net, waarmee je je gedachten even kunt verzetten. En dan heb ik het nog niet eens over het sterkere spul: STRIPS !!!
Even een tijdje niet tobben met zo'n boekie op de bank. Brood en spelen !!!

Onze "morele onderklasse" van politici, topmanagers en bankiers versterkt, in de tijd die jij en ik op die bank vermorsen met al dat overdonderende en afleidende entertainment, intussen hun belangen. Narcistisch, zonder empathie met degenen die van het lot minder hebben gekregen. Keihard en zelfingenomen. Competitie preken waar zorgzaamheid nodig is. Onbeschaamd het egen belang nastreven in het openbaar bestuur. De begrippen onmacht en luiheid door elkaar gebruiken. God, wat heeft deze generatie "leiders" het verkloot.
Zucht. Als tegengif, een paar romantische zw/w details dus maar even uit de Rhonda episode van de meest recente Eppo. Even wegdromen, hoor !!!

Geen opmerkingen: