vrijdag 15 augustus 2008

Nog ZES weken!


Je weet het natuurlijk al, beste blogvriend, en ik ga er nog veel over zeuren de komende tijd, maar het aftellen is nu echt begonnen. Nog zes weken scheiden ons van 27 en 28 september in Houten. In de Boumaarkraam op zaterdagochtend gaan we dan e i n d e l i j k het nieuwe Bob Eversstripalbum officieel ten doop houden en daarna gaan we 'm dan echt de wereld insturen. In hard- en softcover. En dan maar signeren met die hap! Tot we niet meer kunnen! En natuurlijk ergens op een van die dagen nog een uurtje in de Eppostand en op de zondagmiddag om 2 uur dan nog een "meet and greet" interview!!!

HAAAA, FRANK HEEFT ER ZIN IN!!! (en ik ook ergens wel, hoor, maar ja . . . die kluizenaarsinborst.)

De week erna trouwens, 4 oktober in Zwolle, in stripwinkel "de Boekenhalte" komen dan de speciale Boekenhalte-edities en de prent en de voornoemde betaalbare zeefdruk (twee tientjes, geloof ik) en zelfs het limited edition papieren BE-draagtasje. Volgens mij trouwens NU ook allemaal al per telefoon of via de site van de Boekenhalte te bestellen.

Die zes weken betekent dat het zolangzamerhand tijd wordt, om onze hooggeëerde blogvriend (ja, jij daar!) te gaan lastigvallen met een beetje meer serieuze teasers en andere lekkermakertjes dan totnutoe! Op naar de Stripdagen! Genoeg getob in zwart-wit! Tijd voor the real thing! Tijd om de komende weken es wat full-colour materiaal op deze blog te smijten! In de inkleuring zoals ie straks in het album gaat komen!


En daar is ie dan! De echte voorproef! Een complete BE pagina. Geletterd en gekleurd.


En natuurlijk de lijnpagina erbij. Voor de vergelijk, zeg maar! Da's toch een heel ander gezicht! Die kleuren maken zo'n pagina meteen minder eh . . . mathematisch. Kleur maakt keuze's. Maakt de plaatjes minder neutraal. Kleuren voegen stemming toe aan stukjes van de voorstelling. Warmte, spanning, nadruk, overzicht. Kleur dwingt de kijkrichting. Manipuleert de interpretatie van de voorstelling.

Zoals altijd, interpreteer ik Frank's regieaanwijzingen op deze pagina weer buitgewoon vrij. Op plaatje drie verzin ik ongevraagd een tekstje erbij voor Harry. En ik heb die muiters, geloof ik, ook flink wat schrikachtiger neergezet dan Frank aangaf.

Zie ik je morgen in Kampen?

Geen opmerkingen: