zaterdag 1 september 2012

Bob, Donald en Amelandse paarden in Valkenswaard

Traditiegetrouw wordt het weekend na het Kamper Stripspektakel in Valkenswaard het Brabant Stripspektakel gehouden. En ondanks dat ik daar niet op de lijst stond en er ook geen aankondiging was op deze blog, heb ik er vorige week toch een zaterdagmiddag gesigneerd.
Zo rond elf uur kwam in Valkenswaard en uiteraard begint zo'n aankomst met een goede kop koffie,, het begroeten van alle bekenden en een rondje over de beurs. Aan het begin van dat rondje heb ik m'n albums alvast in de stand van Uitgeverij Boumaar gelegd, om daarna zo rond half een aan de signeersessie te beginnen. En dat in het gezelschap van Eric Heuvel die net als ik in de stand van uitgeverij Boumaar te gast was. Eric was overigens al volop bezig, toen ik aan m'n signeersessie begon. En onnodig te zeggen, dat Eric als tekenaar, het de hele middag drukker heeft gehad dan ik als scenarist. Maar niettemin begon de signeersessie goed met meteen al wat belangstelling voor Bob Evers. Vooral voor de Bob Evers albums 2, 3 en 4: Avonturen in de Stille Zuidzee, Drie jongens op een onbewoond eiland en De strijd om het goudschip.

Weer wat later mocht ik ook het eerste album van 'De verdronken paarden van Ameland' signeren en werd er ook nog een Bob Evers prent 'Café van Hout' verkocht.
 (Illustratie: Alberto Saichann en Eduardo Lago, © Holco Publications)
 
Deze prenten, die Hans en ik lang geleden al allemaal gesigneerd hebben, neem ik altijd mee naar stripbeurzen waar Hans niet aanwezig is, zodat Hans ook nog verdient, ondanks dat hij op dat moment niet aanwezig is.
Samen met de Bob Evers prent 'Café van Hout' werd ook het eerste album van "De grappigste avonturen van Donald Duck nr 34' verkocht. Een album dat ik uiteraard met veel plezier gesigneerd heb.
 (Illustratie: Gerben Valkema, © Disney)
Donald is die middag nog wel een paar keer voorbij gekomen, zowel in album als in schetsboek. Maar de allerlaatste tekening die ik vorige week zaterdagmiddag maakte was er eentje van Loebas. Daar had ik wel een voorbeeld van nodig,want zo vaak teken ik Loebas niet en zeker niet op stripbeurzen. Maar gelukkig staat er een verhaal met Loebas in m'n Grappigste Avonturen-album, zodat ik af en toe even kon 'afkijken',
Daarna was het tijd om huiswaarts te gaan, om dan de volgende dag weer aan de slag te gaan met nieuwe scenario's. Eric heeft, als het goed is, ook zondag nog gesigneerd, dus waarschijnlijk heeft de Boumaarstand ook zondag voldoende bezoekers getrokken.
Rest mij de organisatie en de medewerkers van het Brabant Stripspektakel voor de gastvrijheid en de algehele verzorging, Eric, Ron, Sanne en Ton voor het gezelschap en het gezelschap achter de stand en tenslotte die zaterdagmiddag een bezoek aan de Boumaarstand bracht. Hartelijk bedankt allemaal!

Geen opmerkingen: