zaterdag 11 februari 2012

Brand bij Bob en andere items uit Eppo

Het zijn maar een heel kleine regels in de Stripagenda 2012 op bladzije 46 van de nieuwe Eppo (nr 03-2012). Onder het kopje ‘Brandweer in stripverhalen’ staat de tentoonstelling in Raadhuis de Pauw ofwel het Brandweermuseum in Wassenaar vermeld. Toen ik dat zeg, herinnerde ik me ineens dat ik zo’n anderhalf jaar geleden op de stripbeurs in de Rijnhal te Arnhem iemand aan de stand heb gehad, die op zoek was naar brandweerscènes in strips en daar, om die reden, ons Bob Evers-album ‘Kabaal om een varkensleren koffer’ kocht. Of de scene hiernaast nu ook echt tussen de wereldberoemde brandweerscenes van Donald Duck en Guust Flater hangt, weet ik niet. Wie zal het zeggen? Maar het is zeker de moeite om eens te gaan kijken bij die tentoonstelling. Volgens de info in Eppo kan dat nog 30 maart en vind je meer info op http://www.brandweermuseumwassenaar.nl/

En verder gaat in de nieuwe Eppo de strip ‘Floris van Dendermonde’ van Remco Polman van start. Ondanks dat dit een heel erg leuke strip is, zou het op zich geen item voor deze blog zijn, ware het niet dat bij iedere nieuwe serie ook een interview met de maker hoort. En in dit interview, op bladzijde 31 van de nieuwe Eppo, komt onze gezamenlijke strip ‘Vera en Victor’ nog even aan bod.

(Illustratie: Remco Polman)

De strip wordt, zoals ook in het interviewartikel staat vermeld, jaarlijks gemaakt voor de agenda van de Vrijwilligerscentrale, meestal onder druk van zeer korte deadlines en variërend tussen korte verhalen, gags en stripachtige cartoons. En vooruit dan maar, hierboven eentje uit de laatste categorie als illustratie bij dit deel van mijn blogpost, helemaal in de sfeer van wat dit weekend zo mooi had kunnen zijn, als het ijs op sommige plaatsen maar een aantal centimeters dikker was geweest.
Prettig weekend allemaal!

Geen opmerkingen: