dinsdag 10 september 2024

Nieuwe Hel-preview en ander stripnieuws


Tot nu toe was het album "Dossier; Hel' alleen te verkrijgen tijdens het Kamper Stripspektakel. En ook tijdens het Stripfestival Breda zal dit album bij Danker Jan in de stand te koop zijn. Maar, sinds een dag of twee, is er nog een andere mogelijkheid. Danker Jan plaatste dit bericht op zijn Facebookpagina:

 Een paar weken geleden verscheen de softcover-editie van 'Dossier Hel'. De luxe-editie staat gepland voor het stripfestival Breda.

Voor wie geen beurzen bezoekt is de softcover nu ook te bestellen in mijn webshop www.vandankerjan.nl Wie het album nu bestelt krijgt er bovendien een gratis exemplaar van Publiek Geheim bij.

Een dag eerder verscheen daar ook een nieuwe preview van het komende Hel-verhaal 'Het verloren goud van Troje' met daarbij onderstaande info:

Een gevalletje onenigheid, schat ik...

Wie dit nu weer zijn, hoe ze in dit nogal pijnlijke conflict terecht zijn gekomen en wat ze met Hel en Julia te maken hebben, lees je waarschijnlijk nog net in de laatste Eppo van dit jaar. 

(Illustraties: Damker Jan Oreel)

En over Eppo gesproken, in de Eppo Update van deze week wordt ook de voorpublicatie van het nieuwe avontuur van Hel aangekondigd. En het zomaar kunnen dat je daar hooguit nog een maand op hoeft te wachten.

(Illustratie: Eric Heuvel)

En tenslotte plaatste Eric dit bericht op zijn Facebookpagina met daarin alvast een vooruitblik op het Stripfestival Breda.

Komende editie van Stripfestival Breda zal een strip over de geschiedenis van de 2e wereldoorlog in de provincie Brabant worden gepresenteerd.
Vanaf de pitch die ik deed om deze opdracht binnen te krijgen werd er lang aan dit album gewerkt. Eerst aan het gecompliceerde scenario waarbij de onvolprezen Frank Jonker werd ingeschakeld. Daarna aan de voorbereiding waarbij er uitgebreid werd gedocumenteerd op de historische lokaties als Kamp Vught en de Peel-Raamstelling. Toen moest het tekenen van de ruim 60 pagina’s nog beginnen. Nu is het album er dan eindelijk.
Ik zal naast dit album ook mijn andere werk signeren. Ik ben er twee dagen. De cover toont het moment van het ’Sinterklaas-bombardement’ op Eindhoven.

Uiteraard ben ik ook aanwezig om ons nieuwste album te signeren. En uiteraard signeer ik, net als Eric, ook al mijn andere werk, Maar daarover later deze maand meer.

Geen opmerkingen: