vrijdag 29 maart 2024

De nieuwste strips... en een nieuwe preview



De nieuwe Eppo (nr 7-2024) publiceert deze week alweer de negende aflevering van Wynona 2, Het offer. Op pagina30 t/m 32 wordt het proces tegen Tobarth Reeves voortgezet. Een ingehuurde getuige vertelt over de zogenaamd drievoudige moord en zegt de dader 100 % zeker te herkennen. Daniel doet een allerlaatste, kansloze poging, zo denkt hij om verwarring te zaaien met behulp van de gelijkenis tussen hem en Tobarth.

De getuige raakt er niet van in de war. Maar meneer Wu, die man in de rode jas, naar wie Tobarth op advies van Daniel bovenstaand gebaar maakt, wel. Het proces wordt onderbroken en het lijkt erop dat de ingehuurde getuige ten aanzien van de hele zaal nieuwe instructies krijgt. Waar dit toe leidt, lees je over twee weken in Eppo.

In de nieuwe Tina vind je op pagina 47 een gag van  Karlijn, Catootje en de ouders, waarvoor ik het scenario samen schreef met collega Saskia Maasbommel. Het lijkt er op dat Catootje een nieuw liefde heeft ontmoet die ze tot in detail weet te beschrijven aan Karlijn en Germaine. Die twee hebben meteen allerlei voorstelling hoe die jongen er wel uit moet zien. Maar klopt dat ook? En hoe zit het dan met Jeroentje? En dan tenslotte een heel nieuwe serie in de nieuwe Tina (nr 8-2011). . De gag werd getekend door de Spaanse tekenaar Josep Nebot en Tony Fernandez en eerder gepubliceerd in Tina 8-2011.

(Illustratie: Eric Heuvel)

En tenslotte plaatste Eric vandaag deze preview van onze strip over Noord-Brabant in de Tweede Wereldoorlog op zijn Facebookpagina met daarbij onderstaande info:

Ik bezondig me regelmatig aan het recyclen van ouwe meuk omdat ik terughoudend ben met het tonen van ‘work in progress’. Een pagina van een huidig project (een strip over hoe WO2 over de provincie Brabant raasde) wil ik jullie echter niet onthouden.

Op die bewuste pagina werd door scenarist Frank Jonker de strijd bij Overloon behandeld. Ik bedacht een enscenering waarbij een tweetal tanks, die te zien zijn in het Oorlogsmuseum Overloon, in beeld komen. Die Amerikaanse tank met die kapotte koepel (een Sherman) is daar, als gezegd, samen met de Panther, in het museum te zien.
Ik tekende dus een Panther die hem raakte op die koepel. Ik werd echter, in de schetsfase, terecht gewezen door een medewerker van het museum. Die Sherman was van binnenuit ontploft. Het nut van een terdegen en historisch onderlegde begeleiding van een dergelijk project bewees zich.

Ik wilde de enscenering echter niet opgeven en draaide ‘gewoon’ de toren van de Duitse Panther, suggererend dat hij een ander doel beschoot.
Wat je hier ziet is pagina 51 van het album dat later dit jaar zal verschijnen. En al het nieuws daarover lees je uiteraard hier op de Bob Evers Strip Blog en op de Facebookpagina van Eric.
Prettig Paasweekend allemaal!

Geen opmerkingen: